Egészségkárosító következményekkel járhat, ha a sodródohány adótartalma és ára nem követi a dobozos cigaretta árának emelkedését. A sodort cigi viszonylagosan annyira olcsó, hogy már a feketepiaci cigaretta sem tud vele versenyre kelni.
Egyre többen szívnak Magyarországon saját kézzel sodort cigarettát a cigarettagyártók gyári termékei helyett. Erre abból lehet következtetni, hogy, míg 2009 októberében a sodródohány piaci részesedése csupán 20,8% volt, addig a tavalyi év utolsó hónapjában ez az arány már 23,4%. A sodródohány eladásoknak nagyjából az ötödét tömték a dohányosok pipába, míg négyötöde finomra vágott cigarettadohány volt - írja a Napi Gazdaság.
A piac átrendeződésének oka egyszerű, a sodródohányra rakódó jövedéki adó a gyári cigarettát sújtó állami tehernek mindössze 42%-a, ez pedig a az olcsóbb alternatíva irányába tereli a fogyasztókat.
A lap azt is hozzáteszi, hogy a sodródohány piaci részesedésének gyors növekedése annak is köszönhető, hogy a 20 szálás, dobozos csempészett cigaretta végfelhasználói ára már elérte a 350 forintot a feketepiacon, ami szálanként 17,5 Forintot jelent. Ezzel szemben egy 40-50 szál sodrására elegendő sodródohány csomag ára csupán 480-490 forint, ami alig több mint 10 forintos szálankénti árat jelent.
A tendenciának sem az orvosok, sem civil érdekvédők nem örülnek. A kézzel sodort cigik szívása sokkal károsabb, mint a gyári cigaretták fogyasztása. Egy sodort cigaretta elszívásával átlagosan 25%-kal több füstöt nyel a dohányos a gyári füstszűrővel ellátott cigaretta egy szálának fogyasztásához képest - állítják szakértők.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Jó időre börtönbe küldték a gigantikus kriptobukás felelősét
- Új hajók az új balatoni szezonra - képek
- Egy korszak véget ért: megszűnt a légiposta Németországban
- Hét órán belül két késelés Londonban - képek
- Ferenc pápa tizenkét női rabnak mosta meg a lábát
- Franciaországban minden templom elé rendőri erőket vezényelnek a húsvéti ünnepekre