29 °C Budapest

Vigyázz az egészségedre: tippek stresszoldásra

Pénzcentrum
2010. január 5. 16:58

Bizonyára mindannyian éreztük már úgy, hogy kevéssé tudjuk irányítás alatt tartani életünket, hogy összecsaptak a hullámok a fejünk felett, és nem tudjuk hogyan oldjuk meg problémáinkat. Ha hosszú ideig ilyen stressz hatása alatt vagyunk, bizony az egészségünk is bánhatja, érdemes tehát megfogadni a szakemberek tanácsait, és megpróbálni relaxálni kicsit. Persze számos egyéb stresszoldási stratégia is létezik, lássunk néhányat ezek közül.

A stressznek több fajtája létezik: az egyik mikor egyszerűen túlhajszoltnak érezzük magunkat, elúszunk a feladatainkban, de azért látjuk a megoldást. A másik változat, mikor nem látjuk a kiutat, megemelkedik az adrenalin-termelésünk, kimerültté válunk, és különféle gyulladások is kialakulhatnak szervezetünkben, az immunrendszerünk meggyengülése miatt. Emellett a vérnyomás is tartósan megemelkedhet, ami hosszú távon szívproblémákhoz vezethet.

Utóbbi, tartós stressz-állapotot persze jóval nehezebb feloldani, helyrehozni, éppen ezért érdemes időben szakemberhez fordulni, főleg ha olyan jeleket tapasztalunk magunkon, hogy reggelente már szinte nincs is kedvünk kikelni az ágyból, még a korábban érdekesnek tartott dolgok végzésében sem leljük már örömünket, kezd teljes érdektelenség úrrá lenni rajtunk, netalántán már azon gondolkodunk, hogy magunkban, vagy másokban kárt tegyünk.

Persze szakember nélkül, mi magunk is sokat tehetünk a stressz feloldása érdekében. Íme néhány tipp:

1. Állíts fel elérhető célokat
A sikerélmény fontos, éppen ezért nem érdemes túllőni a céljaink felállításakor, hiszen a sikertelenség érzése is növeli a stresszt. Egy-egy cél, feladat teljesítése növelheti egónkat, ismét büszkék lehetünk magunkra, ami később nagyobb kihívást jelentő célok kitűzésére ösztönöz minket. 


2. Kezdjünk el mozogni
Nem kell egyből a maratont lefutni, elég ha naponta beiktatunk egy kis testmozgást, például fél óra sétát egy barátunkkal. A rendszeres sport stresszoldó hatású, mindegy, hogy jógáról, úszásról, kosárlabdáról vagy síelésről van szó, a lényeg hogy élvezzük, amit csinálunk, és próbáljuk rendszeresíteni is. 


3. Írd le, amit gondolsz
Talán kevesen hiszik, de az írás rendkívül nyugtató hatású. Nem kell feltétlenül naplót vezetni, egy blog is tökéletesen megfelelő, az írástól teljes mértékben ódzkodók akár diktafonra is felvehetik gondolataikat. 

JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 millió forintot igényelnél, 60 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 42 034 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 9,96%), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 42 083 forintos törlesztőt (THM 10,01%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)


4.Végy egy masszázst
Jutalom jelleggel, egy-egy célkitűzés teljesítése után nyugodtan vegyünk egy masszázst, a stressz hatására kialakult csomók, gócok kimasszírozása jót tesz testnek, léleknek egyaránt. 


5. Étkezzünk rendszeresen
Stressz hatása alatt gyakran nem étkezünk rendszeresen, és sietve, ráadásul egészségtelen ételeket fogyasztunk. Figyeljünk oda mit, és hogyan eszünk, próbáljunk kiegyensúlyozottan táplálkozni.


6. Felejtsük el a kávét, cigit
Igyekezzünk minimálisra csökkenteni a kávéfogyasztást, csakúgy mint a cigarettáét, a dohányzás ugyanis jelentősen csökkenti az immunrendszer működésének hatékonyságát.

Mindezek mellett természetesen a legfontosabb a megfelelő alvás, illetve az ehhez szükséges körülmények biztosítása. Aludjunk tehát sokat!

Ilyet még nem láttál: így adnák ki a magyar gyerekek kedvenc könyvét újra

Közösségi finanszírozással adnák ki újra a 2012-es év gyerekkönyvét, a Dobozvárost.

Sok magyar nem is tud erről az egyszerű trükkről: milliókat bukhatnak, ha nem figyelnek oda

A vállalkozásunk sikere rengeteg dolgon múlhat, nem elég az ötlet, bizony kemény munkát kell fektetni a sikerbe.

Régi klasszikus tér vissza a magyar boltokba: sokak kedvence lesz ismét elérhető a polcokon

Tíz év után ismét megjelenhet Lakatos István Év Gyerekkönyve-díjas meseregénye, a Dobozváros!

Ez lenne a megoldás a magyarok borzasztó egészségi állapotára? Kevesen ismerik ezt a trükköt

A kutatók szerint az egyik ok, amiért az adakozás javíthatja a fizikai egészséget az az, hogy segít csökkenteni a stresszt és a feszültséget.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. augusztus 12. péntek
Klára
32. hét
Augusztus 12.
A fiatalok világnapja
Augusztus 12.
Az elefántok napja
KONFERENCIA
Tovább
Portfolio Future of Finance 2022
Októberben jön a magyar pénzügyi szakma nagy találkozója.
Energy Investment Forum 2022 - A MEKH szakmai támogatásával
Válság kontra klímacélok? Lesz miről beszélni az Energy Investment Forum-on!
Private Health Forum 2022
A hazai magánegészségügy legkiemelkedőbb konferenciája.
EZT OLVASTAD MÁR?