Vasárnap elkezdődtek a karácsony utáni leárazások: a bevásárlóközpontokban hatalmas volt a tömeg, a vevők megrohamozták az akciós készleteket. A nagyobb plázákban alig volt olyan üzlet, amelyik ne hirdetett volna akciót, így az élelmes vásárlók akár tízezreket is megspórolhattak egy-egy terméken.
Amint azt prognosztizálni lehetett, vasárnap beindulnak a karácsony utáni leárazások. A háttérben a világszerte felgyorsult vásárlási szokások állnak: a kereskedők már nem várnak januárig, hanem a két ünnep közötti időszak első napjától kezdve indítják az akciókat. Magyarországon ez a nap most vasárnapra esett, de az angolszász államokban például már szombaton beindultak a leárazások. Sőt, a legnagyobb internetes boltok már szenteste megkezdték a leértékeléseket.
Szenteste indulnak a legnagyobb leértékelések
Budapesten és a vidéki nagyvárosokban egyaránt nyitva voltak a bevásárlóközpontok december 27-én, de a Váci utca nagyobb üzletei is estig várták a vevőket. Az Arena Plaza például zsúfolásig megtelt, délután 3 óra körül csak hosszas keresgélés után lehetett szabad parkolóhelyet találni. Az éttermeknél több száz ülőhely várja az éhes vásárlókat, de tegnap délután itt is szemfülesnek kellett lennie annak, aki gyorsan le szeretett volna ülni.
A főtitkár elmondta, hogy a 2007 és 2008 után 2009 már a harmadik katasztrofális éve lesz a kereskedelemnek.
Vámos György úgy fogalmazott, hogy a kereskedelemnek 2010. már a negyedik szűk esztendeje lesz, ez azt jelenti, hogy nagyon kimerültek a tartalékok. A jelenlegi akciókat is kényszerből hirdetik meg a kereskedők, mert valamivel be kell csalogatni a vásárlót.
Az érdekképviselet főtitkára úgy véli, azzal is számolni kell, hogy csökken a kereskedelmi értékesítő helyek száma.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
(MTI)
Úgy tapasztaltuk, hogy alig volt olyan üzlet, amelyik ne hirdetett volna valamilyen akciót. A legtöbb boltban 20-40 százalékos leértékelésekkel találkoztunk, de akadt olyan ruházati üzlet is, amely 60 százalékos árengedményt kínált. Sokan érdeklődtek az olyan akciók iránt is, melynek keretében 2 terméket kaphatnak egy áráért, azaz az olcsóbbik darabot nem kell kifizetniük. Ez főleg drágább, márkás ruhaneműnél jelenthet nagy kedvezményt, hiszen például egy 20 ezer forintos farmernadrág helyett így kettőt kaphat a vásárló, ráadásul sokszor a legújabb divat szerinti termékkollekcióból is választhat.
Holnap kezdődnek a leárazások! Hova érdemes menni?
Az Arenában nem csak a folyosókon, hanem szinte minden üzletben hatalmas tömeggel találkoztunk, ez jó eséllyel megmarad a következő napokban is. Sokan céltudatosan az akciós téli ruhaneműt keresik, míg mások jól láthatóan szinte bármit megvesznek, amit olcsónak találnak. Olvasóinknak azt tanácsoljuk, ha el akarják kerülni a tömeget, közvetlenül nyitás után, esetleg 1-2 órával zárás előtt keressék fel a bevásárlóközpontokat.
A bútor-és lakberendezési piac egyik legnépszerűbb szereplője szintén vasárnaptól csábít kedvezményekkel. Az IKEA Téli Vásár nevű kampány keretében az IKEA Family klubkártyával rendelkező vásárlók már reggel 7-kor bemehettek az áruházba (a kártyát az eladók ellenőrizték), így az elsők között válogattak a "különleges ajánlatokból". Az áruházban azonban a limitált beléptetés ellenére is hamar nagy tumultus alakult ki, dél körül például kisebb sorok vártak a bevásárlókocsikra. Habár a pénztáraknál 10 percnél többet nem kellett várni, a hatalmas akciós kínálat nem igazán tűnt fel. Néhány terméknél szerepelt ugyan a katalógusnál alacsonyabb ár, de ezek valahogy elvesztek a sok ezres kínálatban. Az eladók azonban állták a sarat, tapasztalatunk szerint türelemmel - és jó adag rutinnal- kezelték a vásárlók rohamát.
Közben a Kika is beindította az akciókat: a lakberendezési áruházlánc -a konkurenciához hasonlóan- szintén "Téli vásár" névre keresztelte aktuális kampányát. Ennek keretében egyes termékekre akár 50 százalékos kedvezményt is adnak.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








