Brit kormányzati elképzelések szerint aszigetországi fogyasztók a jövőben csak kisebb kiszerelésben vásárolhatnak majd különféle rágcsálnivalókat, például chipszet. Az ötlettel a magas elhízási arányokat szeretnék csökkenteni.
A terv szerint kisebb kiszerelésben forgalmazzák majd a chipszet, a briteknél kedvelt húsos párnákat és kolbászkákat is, de a szigorítás kiterjesztenék szinte minden, egészségtelen rágcsálnivalóra. Az áruházláncokat ugyanakkor arra köteleznék, hogy választékukban kínáljanak többféle alacsony zsírtartalmú tejet, sajtot és jégkrémet.
A hatóságok elsősorban a gyermekkori elhízás és a szívbetegségek ellen küzdenek - ezeknek pedig gyakran egyértelmű okozója a nassolás. Felmérések szerint ugyanis az angol gyermekek fele évente megiszik majdnem 5 liter étolajat a chipsz-fogyasztásnak köszönhetően. Minden ötödik angol gyerek naponta 2 zacskó chipszet fogyaszt.
A szigetországban olyan -Magyarországon talán kevésbé ismert élelmiszerek- is népszerűek, mint a snack-kolbászkák, vagy az apró húsos párnák - ezek sem sokkal egészségesebbek a chipsznél.
A hatóságok azt is szeretnék elérni, hogy az alacsony zsírtartalmú jégkrémeket ezután a boltok sorolják a jégkrémek kategóriájába. Jelenleg ugyanis ezen termékek legtöbbje "mélyhűtött édesség" elnevezéssel kerül forgalomba.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








