A december az édességpiac meghatározó időszaka: idén például 2 milliárd forint értékben vásárolunk csokimikulásokat, szaloncukorból pedig több mint 5 ezer tonna kerül a magyar családok karácsonyfáira. A szaloncukor átlagos kilónkénti ára idén 1200 forint alatt van.
Csokoládéból készült mikulásokból 2 milliárd forint körüli kiskereskedelmi forgalom várható, ha az elmúlt évek növekedési trendje folytatódik -állapítható meg a Nielsen piackutató vállalat, a legutóbbi három év ünnepi édesség-szezonjának adatai alapján.
A karácsony előtti időszakban a lakosság együttesen több mint 2,5 milliárd forintért vásárolt szezonális csokoládé termékeket és ünnepi ajándékcsomagokat a 2008-as november-januári szezonban; ez 20 százalékkal több, 2007 hasonló időszakában. Mennyiségben a bolti eladások 940 tonna körül alakultak; itt 12 százalék plusz figyelhetı meg az előző évhez képest.
A szaloncukor-forgalom -értékben, kiskereskedelem forgalomban- meghaladta a 4 milliárd forintot, mennyiségben pedig mintegy 3 600 tonnát ért el.
Az ünnepi édességek legnépszerűbb szegmense továbbra is az üreges figura. A mikulásfigurák elvitték a november-januári, értékben mért forgalom 87 százalékát. Mellettük karácsonyfadíszekre 6, míg az egyéb csokoládéfigurákra 9 százalék jutott.

Az ajándékcsomagok közül legkedveltebb a klasszikus mikuláscsomag, tavaly közel 400 millió forintos forgalommal. A többi ajándékcsomag teljes forgalma valamelyest kisebb lett az előző szezonhoz képest, főleg a játékot is tartalmazó csokoládécsomag eladása csökkent. Így is több mint 200 millió forintért adtak el belőle, hasonlóan az adventi kalendáriumhoz.
A decemberi szezonális édességek fő beszerzései forrása egyre inkább a hipermarket. Értékben 58 százalék jutott erre a bolttípusra a legutóbbi szezonban, -1 százalékponttal több, mint az előző évben.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Hasonlóan koncentrált a szaloncukor bolti eladása. A legutóbbi november-januári forgalomból, szintén értékben 59 százalékot vitt el a legnagyobb eladóterű csatorna.

Magyar Édességgyártók Szövetsége szerint a szaloncukornál a fogyasztók elsősorban az ismert gyártók márkás, minőségi, kedvező ár-érték arányt nyújtó termékeit vásárolják. Ebből háztartásonként mintegy 1,7 kilogramm, összesen pedig több mint 6 milliárd forint feletti értékben 5 és fél ezer tonna kerül a karácsonyfákra. Érdekes, hogy a hazai fogyasztáshoz képest egyedül a Tesco 1480 tonnás szaloncukorkészlettel várja a vevőket.
A Nielsen felméréséből kiderül: a szaloncukor mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ára 1 158 forint/kilogramm (a tavaly decemberi adatok szerint).
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








