Nagy-Britanniában lehet a legolcsóbban vásárolni, legalábbis az alapvető fogyasztási cikkek tekintetében -derül ki egy felmérésből, amely a nyugat-európai országok áruházláncait vizsgálta.
A britek szeretik hangoztatni, milyen drága is náluk az élet. Nos, úgy tűnik, ez a mítosz megdőlni látszik. A Which? Piackutató cég a nyugat-európai országok árait hasonlította össze, egy 15 tételt tartalmazó fogyasztói kosár alapján.
Az összehasonlításban ismert nemzetközi márkák minden országban kapható termékei szerepeltek, például Nescafé instant kávé, Kellog's gabonapehely, vagy Colgate fogkrém. Az üzletláncok átlagáraiból vont átlag alapján a fogyasztói kosár Olaszországban a legdrágább: éves szinten 235 ezer forintnyi eurót tesz ki, így 42 százalékkal kerül többe, mint a brit üzletekben (a szigetországban 165 ezer forintért állítható össze ugyanaz az éves lista). Az olaszoknál még Franciaország és Németország is olcsóbb.
A piac sajátossága, hogy Nagy-Britanniában az élelmiszerkereskedelem ¾-ét négy nagy üzletlánc -az Asda, a Sainsbury's, a Morrisons és a Tesco- fedi le. Fogyasztóvédelmi szervezetek pedig gyakran vádolják ezeket az üzletláncokat azzal, hogy alacsony áraik elérése érdekében ellehetetlenítik beszállítóikat. Így az olcsóság hátterében sokszor az alapvető fogyasztási cikkek mesterségesen generált alacsony árai húzódnak, hiszen köztudott, hogy ezekkel a termékekkel hatékonyan be lehet csalogatni a vevőket a boltokba.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Kerülje el az M1-est ha a fővárosba tart!
- Lázár János állta a szavát: húsvétkor és éjjel áll a gigaprojekt
- Ügyészségi beszámoló: tanúként hallgatták meg szerdán Varga Juditot
- Kiemelik a hullámsírból az emberiség történetének „legértékesebb kincsét” – videó
- Vlagyimir Putyin: Oroszország nem tervez támadást egyetlen NATO-ország ellen sem
- Menekültügyi jelentés: már számos nyugati országban felismerték a helyzet tarthatatlanságát