Nagy-Britanniában lehet a legolcsóbban vásárolni, legalábbis az alapvető fogyasztási cikkek tekintetében -derül ki egy felmérésből, amely a nyugat-európai országok áruházláncait vizsgálta.
A britek szeretik hangoztatni, milyen drága is náluk az élet. Nos, úgy tűnik, ez a mítosz megdőlni látszik. A Which? Piackutató cég a nyugat-európai országok árait hasonlította össze, egy 15 tételt tartalmazó fogyasztói kosár alapján.
Az összehasonlításban ismert nemzetközi márkák minden országban kapható termékei szerepeltek, például Nescafé instant kávé, Kellog's gabonapehely, vagy Colgate fogkrém. Az üzletláncok átlagáraiból vont átlag alapján a fogyasztói kosár Olaszországban a legdrágább: éves szinten 235 ezer forintnyi eurót tesz ki, így 42 százalékkal kerül többe, mint a brit üzletekben (a szigetországban 165 ezer forintért állítható össze ugyanaz az éves lista). Az olaszoknál még Franciaország és Németország is olcsóbb.
A piac sajátossága, hogy Nagy-Britanniában az élelmiszerkereskedelem ¾-ét négy nagy üzletlánc -az Asda, a Sainsbury's, a Morrisons és a Tesco- fedi le. Fogyasztóvédelmi szervezetek pedig gyakran vádolják ezeket az üzletláncokat azzal, hogy alacsony áraik elérése érdekében ellehetetlenítik beszállítóikat. Így az olcsóság hátterében sokszor az alapvető fogyasztási cikkek mesterségesen generált alacsony árai húzódnak, hiszen köztudott, hogy ezekkel a termékekkel hatékonyan be lehet csalogatni a vevőket a boltokba.

Ezért szegényedett el temérdek magyar: stabilan 24 ezer most az a bevásárlás, ami 17 ezer volt 2 éve
Augusztus óta szűk 24 ezer forintba kerül az a nagy bevásárlás, ami két éve még stabilan 17 ezer forintba került.

A zárkózott kamaszok ventilációjában segíthet egy, a mentális jóllétet támogató új hazai mobilapp, a Healmindset, amelyben a felhasználók chaten, anonim módon kaphatna támogatást.
Bár a 20 ezer magyar méhész 1,2 millió méhcsaládja évente 25 ezer tonna mézet termel, Magyarországon az egy főre jutó mézfogyasztás mindössze 1 kg/év.
Újabb gasztronómiai témájú sikersztori a Brancsnál: közösségi előfinanszírozásból nyithatja meg főzelékbárját az ötletgazda Szatmári Ferenc, azaz Főzelékes Feri.
Október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar, azaz az ADHD rendellenesség tudatosításának hónapja, amiben Magyarországon az iskoláskorú gyerekek 8-10 százaléka érintett.
-
A Black Friday után itt a Green Friday: mutatjuk, milyen akciók várnak
A túlfogyasztásra hívja fel a figyelmet a Mastercard kampánya.
-
Karácsonyi készülődés a PENNY-vel (x)
Szívhez szóló videóval is köszönti a vásárlókat az üzletlánc
- Elmaradt a bravúr, nem juthat nyolc közé a női kézilabda-válogatott
- Egy iraki milícia szerint Washington újabb támadásokra számíthat Irakban
- Szikrázó felnin robogott egy opeles az M0-son
- Győzelemmel zárt a továbbjutó Vasas
- Kiderült, kit tart az LMP „az ellenzék legkártékonyabb politikusának”
- Transzplantációs nagyhatalom lehetünk Európában
Agrárszektor Konferencia 2023
Sustainable World 2023
Mi lesz veled magyar élelmiszer?


