Hiába csökkent a nyári hónapokban az energiaszámla, a rezsicsökkentés csak egy határig véd.
Határozott lépéseket tervez a brit kormányzat az üzletláncok gazdaságosabb működésének érdekében. A tervek szerint az új szabályozással csökkenhetnek az élelmiszerárak is.
Nagy-Britanniában határozott kormányzati szándék mutatkozik arra, hogy az eddigieknél komolyabban szabályozzák az áruházláncok működését -írja mai számában a Daily Mail. A tervek egy része arra vonatkozik, hogy az üzletláncok csökkentsék hatalmas energiafogyasztásukat: a szupermarketeket például várhatóan kötelezik arra, hogy minden egyes hűtőpultjuk teljesen zárható legyen. Jelenleg ugyanis általánosan elterjedt a mirelit termékek felülről vagy oldalról nyitott hűtőpultja -ez a megoldás azonban rengeteg fölösleges áramot fogyaszt.
Spórolási tippek minden napra: Kattints!
A brit fogyasztóvédelmi hatóságok szándékai szerint az így megspórolt összegeket az üzletláncoknak továbbítaniuk kellene ma vásárlók felé, például úgy, hogy csökkentik egyes élelmiszerek árát. A Consumer Focus nevű állami fogyasztóvédelmi szervezet vizsgálata szerint két olyan üzletlánc van, amelynek hűtőpultjai maximálisan megfelelnek az elvárásoknak: a Lidl és az Aldi. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a két német diszkontlánc összes brit áruházában zárt hűtőpultok várják a vásárlókat. (Ennek egyik magyarázata lehet, hogy a Lidl 1994-ben kezdte meg működését Nagy-Britanniában, jóval később, mint a felmérésben szereplő többi üzletlánc. A német hálózat így már indulásától kezdve nagyobb figyelmet fordíthatott az energiatakarékos működésre, és a legmodernebb berendezésekkel szerlhette fel boltjait.)
Tovább tarolnak az Aldi és a Lidl milliárdosai- Kattints!
A zöld vásárlás felmérés keretében a hűtőpultok mellett vizsgálták például azt is, hogy használnak-e energiatakarékos égőket az üzletekben, hogy milyen arányban kínálnak a boltok szezonális hazai élelmiszert az importtermékek helyett, vagy hogy a sajátmárkás papíráru mennyire környezetbarát módon készül.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Összesítésben a kilenc vizsgált üzletlánc közül a legjobb helyen a Marks& Spencer (aki a szigetországban hipermarketeket is üzemeltet) és a Sainsbury's végzett. A hazánkban is jelenlévő áruházláncok közül a Tesco a hatodik, az Aldi a nyolcadik, a Lidl pedig a kilencedik helyen szerepel. Utóbbiaknál elsősorban a kevés hazai terméket hozták fel negatívumként a szakemberek.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








