5 °C Budapest

Százmilliárdért vásárlunk az internetről

2009. november 11. 08:47

Noha az idén a hazai kereskedelem bevételeinek még alig egy százaléka származik világhálós vásárlásokból, ez az összeg mégis közelít a százmilliárd forinthoz.

A magyarországi internetezők negyede számít online vásárlónak, ez pedig a lakosság kevesebb mint 10 százalékát reprezentálja. Évről évre bővül a webboltokban árusított termékek és szolgáltatások köre. A még a válság idején is növekedést felmutató korszerű kereskedelmi forma azonban a fizetés módját tekintve jelentős lemaradásban van a nemzetközi trendekhez képest. Az elektronikus fizetést a neten vásárlók legfeljebb 4 százaléka használja. Ez nemcsak a bizalmatlansággal magyarázható, hanem a bankok túl bonyolult online fizetési rendszereivel is - írta a Világgazdaság. Az idő is pénz, ennek köszönhetően a személyes átvétel részesedése a 2006-os 38 százalékról 2008-ra 50 százalék fölé nőtt a GKIeNet felmérése szerint.

Így nem véletlen, hogy a hazai e-kereskedők sorra nyitják az "offline" boltokat is. Ezek révén a netes kereskedők a szállítási költségekben érhetnek el számottevő megtakarítást - mondja Starcz Ákos, az idei év internetes kereskedőjének megválasztott Bookline.hu vezérigazgatója. A termékkörben az idén is a könyv, a ruházat, a számítástechnikai eszközök, az irodaszerek, a taneszközök és az élelmiszer-ipari cikkek vezetnek. Egyre népszerűbb bizonyos szolgáltatások - biztosítás, utazás - internetes vásárlása is. - Van válság az interneten is, csak nem olyan mértékű, mint a hagyományos kereskedelemben. Átalakultak a vásárlási szokások, még a szokásosnál is árérzékenyebbek a vevők. A webboltokban továbbra is sok az érdeklődő, de kevesebben vásárolnak, mint korábban - mondta el Várkonyi Balázs, az Extreme Digital ügyvezetője.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 18. csütörtök
Andrea, Ilma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm