Noha az idén a hazai kereskedelem bevételeinek még alig egy százaléka származik világhálós vásárlásokból, ez az összeg mégis közelít a százmilliárd forinthoz.
A magyarországi internetezők negyede számít online vásárlónak, ez pedig a lakosság kevesebb mint 10 százalékát reprezentálja. Évről évre bővül a webboltokban árusított termékek és szolgáltatások köre. A még a válság idején is növekedést felmutató korszerű kereskedelmi forma azonban a fizetés módját tekintve jelentős lemaradásban van a nemzetközi trendekhez képest. Az elektronikus fizetést a neten vásárlók legfeljebb 4 százaléka használja. Ez nemcsak a bizalmatlansággal magyarázható, hanem a bankok túl bonyolult online fizetési rendszereivel is - írta a Világgazdaság. Az idő is pénz, ennek köszönhetően a személyes átvétel részesedése a 2006-os 38 százalékról 2008-ra 50 százalék fölé nőtt a GKIeNet felmérése szerint.
Így nem véletlen, hogy a hazai e-kereskedők sorra nyitják az "offline" boltokat is. Ezek révén a netes kereskedők a szállítási költségekben érhetnek el számottevő megtakarítást - mondja Starcz Ákos, az idei év internetes kereskedőjének megválasztott Bookline.hu vezérigazgatója. A termékkörben az idén is a könyv, a ruházat, a számítástechnikai eszközök, az irodaszerek, a taneszközök és az élelmiszer-ipari cikkek vezetnek. Egyre népszerűbb bizonyos szolgáltatások - biztosítás, utazás - internetes vásárlása is. - Van válság az interneten is, csak nem olyan mértékű, mint a hagyományos kereskedelemben. Átalakultak a vásárlási szokások, még a szokásosnál is árérzékenyebbek a vevők. A webboltokban továbbra is sok az érdeklődő, de kevesebben vásárolnak, mint korábban - mondta el Várkonyi Balázs, az Extreme Digital ügyvezetője.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Ha szeret autózni, akkor ennek a hírnek nagyon fog örülni
- Vad délután: ékszerboltot és autókat tört fel Szombathelyen egy férfi, majd vonatra szállt
- Veszélyes mérgeket tartunk otthon, melyek akár ALS betegséget is okozhatnak
- Charles Michel: erősíteni kell Ukrajna légvédelmét
- Több ezer aranyrúdnak veszett nyoma - komoly fejlemény az ügyben
- Baj van egyes önvezető autókkal - eláruljuk, hogy mi