A legértékesebb magyar márkák: itt a LISTA

2009. november 5. 04:22

Európa legértékesebb brandjei: itt a lista A European Brand Institute (Európai Védjegy Intézet) tegnap közzétette a eurobrand2009 címet viselő európai márkaértékelési tanulmányt. A felmérésből kiderül, hogy melyek a legértékesebb európai márkák, és megmutatjuk azt is, melyek a legjobb magyarok a toplistán.

Az European Brand Institute tegnap ismertette Bécsben eurobrand2009 című tanulmányát. A felmérés 24 ország 16 iparágának több, mint 3.000 neves kereskedelmi márkáját értékeli és rangsorolja.

Íme a TOP 10-es lista: 

 

 

Az intézet értékelése szerint az első tíz helyen álló európai márka az idén 11.2 milliárd euróval, azaz közel 6 százalékkal kevesebbet ér, mint tavaly, összesen 186 milliárd eurót. A top 10-ben lévő, márkás termékeket forgalmazó vállalatoknál már valamelyest jobb a helyzet, náluk a márkaérték csak 500 millió euróval, 0.2 százalékkal csökkent 239 milliárd euróra.

A vesztesek között az első helyen a pénzügyi szolgáltatók, illetve az autómárkák állnak, míg a fogyasztási cikkek márkaértéke nőtt a válság idején is. Az összeállítás szerint a neves márkákat forgalmazó cégek rangsorában az első a Nokia, a cég a márka szempontjából 35.22 milliárd eurót ér.

A második a francia LVMH luxuscikkeket forgalmazó vállalat, 32.37 milliárddal, a harmadik a belga Inbev söripari csoport 26.93 milliárd euróval. Rajtuk kívül a Vodafone, az Unilever, a Telefonica, a Mercedes Benz, a Deutsche Telekom, a BMW és a SAB Miller található az első tízben.

Az egyedi márkákat tekintve is a Nokia vezeti a sort, 36.2 milliárd eurós márkaértékkel, a második a Vodafone 23.79 milliárddal, a harmadik a Mercedes Benz 19.39 milliárddal. Az első tízben van még a Louis Vuitton, a BMW, a Deutsche Bank, a Telefonica, a T-Mobile, az Orange és a Nescafe.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)


Gerhard Hrebicek, a European Brand Institute igazgatója szerint a felmérés fő tanulságai a következők:


Gerhard Hrebicek(Fotó: European Brand Institute)


A válság fokozottan sújtja az európai pénzügyi szolgáltatókat és az autómárkákat. A pénzügyi szolgáltatók márkái átlagosan 24%-ot vesztettek márkaértékükből, az autómárkák vesztesége pedig 9,6%. A vesztesek közt első helyen az egyesült királyságbeli bankcsoport, az RBS áll (-40%), amelyet a német Allianz Csoport (-18,5%) követ. Az autómárkák közül a legtöbbet a Fiat Csoport, a Mercedes és a Porsche veszített márkaértékéből.

A fogyasztási cikkek márkaértéke nőtt a válság idején: a teljes márkaérték-növekedés 5,8% volt. Ez évben a pálmát a belga Inbev Csoport vitte el, amely a sikeres amerikai Budweiser márka megvásárlása révén 56%-kal növelte márkaértékét. Figyelemre méltó márkaérték-emelkedést érték el más fogyasztási cikkeket forgalmazó konglomerátumok is, mint például a SAB Miller (+24,5%), a Carlsberg (+21,5%), a Nestlé (+15%) és a Heineken (+14,4%).

A teljes listáért kattints ide!

A világ legerősebb márkái

NEKED AJÁNLJUK
Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Könnyek, sírás, meghatottság - így reagáltak, akik névre szóló dalt kaptak ajándékba (x)

Most bárki ajándékozhat személyre szóló dalt karácsonyra bármelyik szerettének. A SONG4U a mesterséges intelligenciát és személyes történeteket ötvözve készít egyedi dalokat.

Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. február 7. péntek
Tódor, Rómeó
6. hét
Február 7.
A házasság hete
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33