2008-hoz képest megduplázódott azok száma, akik élelmiszert vásároltak az interneten keresztül, ugyanakkor a termékek kézzelfoghatóságának hiánya még mindig sokakat visszatart attól, hogy a világhálón szerezzék be a napi fogyasztási cikkeket - derült ki a KutatóCentrum és a Mai Piac közös felméréséből.
Nemzetközi viszonylatban gyors ütemben nő a napi fogyasztási cikkek online piaca. A Tesco UK adatai szerint 2006/2007-ről a 2008/2009-es pénzügyi évre közel 60 százalékkal - 1,2 milliárd fontról (1,4 milliárd euró) 1,9 milliárd fontra (2,2 milliárd euró) - nőtt az áruház internetes eladásainak értéke. A regisztrált vásárlók száma ugyanebben az időszakban egy év alatt 20 százalékkal emelkedett, és mára meghaladja az 1 millió főt. Nemcsak a nemzetközi adatok, de a hazai trendek is azt mutatják, hogy ez a terület jelentős piaci potenciállal bír. Többek között ennek felmérésére készítette el a KutatóCentrum és a Mai Piac a második E-Shopping FMCG Reportot, amely az általános E-Shopping Reportot kiegészítve a napi fogyasztási cikkek online kereskedelmét állítja fókuszba.
A felmérés eredményei szerint a 2008-as adatokhoz képest jelentősen nőtt a napi fogyasztási termékek iránti kereslet az interneten: az elmúlt évben az online vásárlók 27 százaléka vett ebbe a kategóriába tartozó terméket a világhálón, míg a megelőző évben ez az arány még csak 16 százalék volt. "Az internetezők száma és azon belül az online bevásárlást kipróbálók aránya is folyamatosan emelkedik. Így tavaly óta több mint kétszeresére nőtt azoknak a száma, akik a világhálón keresztül szereztek be napi fogyasztási cikket" - értékelte az eredményeket Barcza Enikő, a KutatóCentrum vezetője.
Parfüm és kenyér: mit vásárolunk a neten?
A napi fogyasztási cikkek online vásárlása jellemzően három fő termékkategóriára, az illatszerekre, élelmiszerekre, valamint háztartási és vegyiárukra korlátozódik. Ugyan az előző évhez hasonlóan továbbra is a piperecikkek a legkeresettebbek, a piac bővülése elsősorban az élelmiszerek iránti kereslet növekedésének köszönhető: az ebbe a kategóriába tartozó termékeket vásárlók száma 2008-hoz képest megduplázódott. A kutatási adatokat az egyik legnagyobb fogyasztói piactér statisztikái is alátámasztják. "Egyre többen keresnek az interneten napi fogyasztási cikkeket. Ezt felismerve mi is tudatosan nyitottunk az új vásárlói csoportok felé, s több mint 1 éve ennek megfelelően bővítettük a Depo.hu-n elérhető termékkategóriák körét - mondja Szabari László, az elektronikus piactér üzletág vezetője. - A legutóbbi negyedév statisztikáit megvizsgálva nálunk is az említett három - élelmiszerek, illatszerek, háztartási és vegyiáruk - kategória a legkeresettebb. Az élelmiszerek közt a fagyasztott áruk, míg a szépségápolási cikkek közt a parfümök örvendenek a legnagyobb népszerűségnek."
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az internetes vásárlás előnyeként - hasonlóan más termékekhez - a napi fogyasztási cikkek esetében is leginkább a világháló nyújtotta kényelmet (nem kell sorban állni, nem korlátoz a nyitva tartási idő, nem kell cipekedni) említették az e-vásárlók. Ugyanakkor a megkérdezettek egynegyede az árak összehasonlíthatóságát, egytizede a gyorsaságot, a nagyobb választékot, valamint a termékjellemzők összehasonlíthatóságát emelte ki.
A legjelentősebb hátrányként ugyanakkor a termékek kézzelfoghatóságának hiányát nevezték meg: a válaszadók kétharmada szerint ez a legfőbb akadálya az FMCG cikkek világhálón történő beszerzésének.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








