A fiatalok számára a banki kapcsolat egyenlő a bankkártyával

2009. november 10. 10:32

A TakarékBank és Xallis Consulting a közelmúltban reprezentatív kutatást végzett a 14-30 év közötti fiatalok és fiatal felnőttek pénzügyi szokásairól. A felmérés eredményeiből kitűnik, hogy a fiatalok öt tényezőt tartanak fontosnak banki kapcsolataik alakítása során: szükségük van megfelelő feltételű bankkártyára, illetve forintszámlára, emellett elsősorban az ATM-es készpénzfelvétellel, a bankkártyás vásárlással, valamint az Internetbank használatával kapcsolatban fogalmazzák meg igényeiket. A közelmúltban a fiataloknak kibocsátott egyedi, világítós kártyát bevezető bank eredményei is igazolják, hogy a fiatalok körében a fentiekhez kapcsolódó egyediség is fontos vonzerővel bír.

A 90-es évek elejéről Magyarországon is elérhető bankkártya-szolgáltatás az elmúlt közel 20 évben radikális fejlődésen ment keresztül. Az ATM-ek és mára már könnyen elérhető és kezelhető elektronikus banki szolgáltatások egyaránt nagyban hozzájárultak a fiatal korosztály pénzügyi kultúrájának megerősödéséhez. A bankkártyát például több mint 90 százalékuk hasznos eszköznek tekinti.

A felmérés adatai szerint a bankkártya-használat szorosan összefügg az életkorral és az iskolázottsággal. A 14-17 közötti korosztály 53 százaléka, míg a 18-23 közöttiek már 87 százaléka használ plasztik lapocskát bizonyos banki szolgáltatások eléréséhez. Az iskolapad elhagyását követően a 24-30 közöttiek már 93 százaléka használja aktívan komplex banki szolgáltatásokat. A felsőoktatásban, majd minden intézmény előírja diákjainak a bankszámla-nyitást, amelyre a diákhitel és az ösztöndíj kifizetések érkeznek, ezért ebben a csoportban a kártyahasználat már 18 éves kortól közel 100 százalékos.

A kártyahasználati szokásokról elmondható, hogy a vizsgált korcsoportba tartozó banki ügyfelek főként a kártyával közvetlenül igénybe vehető szolgáltatásokat - ATM-es készpénzfelvétel és mobilfeltöltés, illetve bolti vásárlás - részesítik előnyben. Fontos megemlíteni, hogy a bankkártyával rendelkezők hozzávetőlegesen egynegyede használja a bank által kínált internetbank-szolgáltatást, vagy 1 éven belül tervezi annak igénybevételét.

A felmérés részletei rávilágítanak arra is, hogy az egyes szolgáltatásokhoz milyen tulajdonságokat vár el ez a korosztály. "E szempontokat minden olyan banknak ismernie kell, amely a fiataloknak eredményesen szeretne banki szolgáltatásokat kínálni - hangsúlyozza Győri Dávid,a Xallis Consulting ügyvezetője.

A bankkártyával szemben fontos igény, hogy az interneten is feltételek nélkül lehessen vele vásárolni. Az adott banktól sok saját ATM-et várnak el, pénzfelvételek díja legyen alacsony és előre kiszámítható. Az internetbankkal kapcsolatban igénylik, hogy szoftver installálása nélkül, azonnal és egyszerűen elérhető legyen, az egyenleg a belépést követően azonnal megtekinthető legyen, és e szolgáltatás további díj nélkül járjon a számlához.

JÓL JÖNNE 3,1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 107 405 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 66 220 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 67 312 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

"A bankkártya kinézete főként vásárláskor fontos szempont - világít rá az elemzés egyik fontos megállapítására Egerszegi Ádám, a TakarékBank Takarékszövetkezeti üzletágának igazgatója. - A bankolásnak minden korosztály esetében vannak fontos presztízs vonatkozásai. A fiatalok esetében ez egyértelműen a bankkártyában testesül meg."

A kutatás megállapításait a TakarékBanknak a tanévkezdés időszakában bevezetett világítós bankkártyához kapcsolódó eredményei is igazolják. A TakarékPont hálózatban két, fiataloknak szóló számlacsomag mellé kínált egyedi, fluoreszkáló kivitelű bankkártya ugyanis a korábbi időszakokhoz képest többszörös kártyaigényt generált a TakarékPont hálózatában.

NEKED AJÁNLJUK
PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2025. március 17. 21:46
Az RTL által is etalonként figyelt Nielsen Közönségmérés adatai szerint a Hunyadi sorozat ismét reko...
Kiszámoló  |  2025. március 17. 13:38
Most volt egy ügyfél, aki egy cégtől vagyonkezelést akart kérni egy úgymond befektetési cégtől, aki...
Holdblog  |  2025. március 17. 09:00
Mióta mélyebben beleástam magam a kedvenc decentralizált fogadóirodám, a Polymarket világába egy kér...
Kasza Elliott-tal  |  2025. március 15. 13:14
Havonta ránézek egyszer azokra a papírokra, amikből előbb vagy utóbb venni szeretnék. Általában a he...
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. március 17. hétfő
Gertrúd
12. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33