A verseny hiánya okozza a magas áramdíjakat a háztartási fogyasztók esetében, új szereplők ugyanis nem lépnek be a piacra a hatósági áras szolgáltatással együtt járó magas beruházási költségek miatt - mondta Kaderják Péter, a Budapesti Corvinus Egyetem Regionális Energiagazdasági Kutatóközpontjának (REKK) vezetője kedden az MTI-nek.
A szakember annak kapcsán nyilatkozott, hogy Miskolcon tartották a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara (Bokik) Energia Klubjának első rendezvényét, amelyen egyebek között a magyarországi árampiacot jelenleg terhelő piactorzító jelenségek okairól és fogyasztókra gyakorolt hatásairól esett szó.
Kaderják Péter a háztartási fogyasztói szolgáltatásról elmondta: ez hatósági áras szolgáltatás, ahol a törvény feltételeket ír elő, köztük azt, hogy meghatározott számú ügyfélszolgálati iroda álljon a fogyasztók rendelkezésére. Hozzátette: egy új szolgáltatónak egyebek mellett ki kellene építenie az ügyfélszolgálati rendszert, ami nagy költségekkel jár, így a hatósági árak mellett nem tudja fedezni ezt a beruházást. A belépési korlátok tehát jelentősek ezen a piacon. Emiatt a régi szolgáltatók maradtak csak, és nem indult meg a háztartási fogyasztókért a verseny - mutatott rá.
A cikk folytatódik, kattints!
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








