A turista paradicsomként emlegetett ötvenedik USA tagállam komoly anyagi nehézségekkel küzd: a látogatószám egyre csökken, a légitársaságok sorra szüntetik be járataikat, így az adóbevételek is elmaradnak, a hotelek vendégek után áhítoznak. Lehet, hogy most kellene Hawaiira utazni?
Azt eddig is el lehetett mondani Hawaiiról, hogy a világ egyik legszebb szigetcsoportja a Csendes-óceánon, hogy pénztárcabarát lenne, kevésbé. Most azonban úgy fest, az árak valóban az ott megszokottnál jóval alacsonyabbak, legalábbis ami a szobaárakat illeti.
A szállodák szinte üresen állnak, de a tengerparton sem kell órákat gyalogolni, hogy szabad helyet találjon az ember - a válság sokakat távol tart a luxusnyaralástól.
Érdemes azonban igyekezni, ha kedvező ajánlatot szeretnénk elcsípni, nem tudni ugyanis, hogy mennyi ideig lesznek még nyitva a nyakig adósságban úszó szállodák, melyek az elmúlt néhány év fellendült idegenforgalma miatt jelentős beruházásokat eszközöltek, természetesen hitelből. 2004 - 2008 között gombamód szaporodtak ugyanis a szállodák, több ezer szobát újítottak fel, melyek egyelőre még meg sem térültek.
A Real Capital Analytics tanácsadó cég becslései szerint hotelszobánként mintegy 23 256 dollárnyi adósságot halmozott fel Hawaii, amely rekord mértékűnek számít az államok között.
Jelenleg a szobák több mint harmada üresen áll, ezzel szemben 2005-ben még 80 százalékos volt a kihasználtságuk. A válság előtt egy hotelszoba átlagosan 200 dollárba került éjszakánként, jelenleg azonban már kevesebb mint 150 dollárba kerülnek, de még ez sem csalogatott elegendő látogatót a szigetre.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A magas eladósodottság, a jelentős kihasználatlanság és az alacsony árak persze jó néhány szálloda esetében csődhöz vezetnek előbb utóbb, és a bankok tulajdonába kerülnek. Ez persze hatalmas érvágás a sziget számára, amely különösen függ a turizmustól, hiszen a hazai jövedelem egynegyedét az iparág biztosítja.
Egy évvel ezelőtt a munkanélküliség fogalma szinte ismeretlen volt a lakók számára, mára azonban már 7,5 százalék fölött áll a munkanélküliségi ráta, valamint az állami bevételek is jelentősen megcsappantak a kieső adók miatt.
Hiába alacsonyabbak azonban a szobaárak, a jelentős távolságok miatt - mind Japántól, mind az USA-tól - a repülőjegyek igen drágák. Korábban próbálkozott néhány légitársaság olcsóbb jegyárakkal, azonban veszteségesnek bizonyultak, helyette ezért inkább lecsökkentették a járatszámot. A helyi, szigetek közötti forgalmat bonyolító légitársaságok is problémákkal küzdenek, kettő már le is húzta a rolót közülük.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








