Az egészséges étkezésre való törekvést joghurtnál nem zavarja a válság: A hazai joghurt-fogyasztás 5 százalékkal emelkedett egyik évről a másikra, és 2008 szeptember-2009 augusztusban meghaladta a 67 ezer tonnát. Többek között ezet állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
A vizsgált időszakban több mint 35 milliárd forintért adtak el joghurtot. Értékben 3 százalékkal bővült a piac. A gyümölcsjoghurt 29 milliárd forint feletti bolti eladásával a Nielsen által mért élelmiszerek forgalom szerinti rangsorában a tizenegyedik. Megelőzi például a tejfölt, sós rágcsálnivalót és tésztát.
A fogyasztás növekedését ösztönözte, hogy a hazai joghurt-kínálatban 90 új termék jelent meg az elmúlt év során. Egyrészt az olcsóbb cikkek választéka bővült, másrészt terjednek a kereskedelmi márkák. A magasabb árszegmensben pedig a gyártók a korábbinál intenzívebben promóciózták a joghurhtokat.
A gyümölcsjoghurt olyannyira kedvelt, hogy a kiskereskedelemben négy és félszer annyit adnak el belőle, mint a natúrból: Natúr joghurtból az éves értékesített mennyiség közel 12 ezer tonna, gyümölcsjoghurtból pedig meghaladja az 55 ezer tonnát.
Az alapanyagok áremelkedése miatt, tavalyelőtt végbement nagyobb drágulás után idén valamelyest csökkentek a mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói árak. Amíg egy kilogramm gyümölcsjoghurt 2007 július-augusztusban 504 forintba került, rá egy évre pedig 536-ba, addig idén csak 518 forintba. Az árak azért csökkentek, mert megnőtt az olcsóbb, márkázott termékek forgalma. Másrészt a fogyasztók a drágább joghurtokat gyakran vásárolják árengedményes akció keretében.
A natúr joghurt átlagára a 2007 július-augusztusi, kilogrammonként 470 forintról egy év alatt 550-re ugrott, míg az idei hasonló periódusban 522 forintot regisztrált a Nielsen. Itt a mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagár főleg azért lett alacsonyabb, mert jelentősen nőtt a kereskedelmi márkás joghurtok eladása.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A joghurt az egészséget szolgáló tömegtermékek közé tartozik. Jellemző eladáshelye a modern, 400 négyzetméteresnél nagyobb bolttípus. A főleg diszkontot és szupermarketet magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres és a 2 500 négyzetméternél nagyobb hipermarketre jut a mennyiségi eladások 77 százaléka natúr, és 71 százaléka gyümölcsjoghurtból. A tendencia mindkét termékcsoportban növekedést mutat a nagyobb üzletek irányában.
A mennyiségben mért forgalomból a kereskedelmi márkák gyümölcsjoghurtból az átlagosnál kisebb mértékben, 11 százalékkal részesedtek idén július-augusztusban. Ez 5 százalékkal kevesebb, mint az egy évvel korábbi, hasonló periódusban. Ugyanakkor natúr joghurtnál a mutató 23-ról 30 százalékra változott.
Gyümölcsjoghurtból az eladott mennyiségből, egyik évről a másikra 72 százalékról 76-ra emelkedett a legkisebb, 0-200 gramm közti szegmens részaránya. A kis kiszerelésű termékek növekedését az mozgatja, hogy bővült az úgynevezett multipack termékek kínálata: Javarészt négy vagy nyolc cikkelemet csomagolnak egybe.

Olyat csinált Frei Tamás, amit 2023-ban még senki: megőrülnek érte a magyarok, ezért tolong mindenki
Hiába a gazdasági nehézségek, a hazai könyvpiac legnagyobb kereskedői azt tapasztalják, az emberek kitartanak az olvasás mellett.

Ezért szegényedett el temérdek magyar: stabilan 24 ezer most az a bevásárlás, ami 17 ezer volt 2 éve
Augusztus óta szűk 24 ezer forintba kerül az a nagy bevásárlás, ami két éve még stabilan 17 ezer forintba került.

A zárkózott kamaszok ventilációjában segíthet egy, a mentális jóllétet támogató új hazai mobilapp, a Healmindset, amelyben a felhasználók chaten, anonim módon kaphatna támogatást.
Bár a 20 ezer magyar méhész 1,2 millió méhcsaládja évente 25 ezer tonna mézet termel, Magyarországon az egy főre jutó mézfogyasztás mindössze 1 kg/év.
Újabb gasztronómiai témájú sikersztori a Brancsnál: közösségi előfinanszírozásból nyithatja meg főzelékbárját az ötletgazda Szatmári Ferenc, azaz Főzelékes Feri.
Október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar, azaz az ADHD rendellenesség tudatosításának hónapja, amiben Magyarországon az iskoláskorú gyerekek 8-10 százaléka érintett.
-
A Black Friday után itt a Green Friday: mutatjuk, milyen akciók várnak
A túlfogyasztásra hívja fel a figyelmet a Mastercard kampánya.
- Újra felsír a láncfűrész Óbudán
- Megkapta az esélyt a magyar női kézilabda-válogatott
- Donald Trump szerint ez a legújabb átverés
- Turi Attila, az MMA elnöke: pontosan kijelöli az utat a makoveczi örökség
- Kikapott a Fradi, marad az élen a Paks - eredmények, tabella
- Meghalt egy szurkoló, a kapus szólt a játékvezetőnek, hogy álljanak le
Agrárszektor Konferencia 2023
Sustainable World 2023
Mi lesz veled magyar élelmiszer?


