2009. augusztusban az egyhavi átlagos fogyasztóiár-csökkenés 0,3% volt. 2008. augusztushoz viszonyítva az árak 5,0%-kal növekedtek. Idén, az első nyolc hónapban, átlagosan 3,8%-kal voltak magasabbak az árak, mint az előző év azonos időszakában.
1 hónap alatt - 2009. júliushoz viszonyítva - az élelmiszerek árai 2,8%-kal csökkentek, meghatározóan az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 20,1%-os árcsökkenése következtében. Növekedett a tojás (1,1%) és a párizsi, kolbász (0,8%) ára, ugyanakkor árcsökkenés volt megfigyelhető a cukor (3,8%), valamint a sajt (1,1%) esetében. A legnagyobb mértékben a háztartási energia drágult (1,9%), ezen belül az elektromos energia ára 6,5%-kal nőtt, a távfűtésé azonban 5,6%-kal csökkent az áfakulcs változásból adódóan. Emelkedtek a szolgáltatások árai is (0,7%), ezen belül az üdülési szolgáltatásokért 3,3%-kal kellett többet fizetni. Szintén árnövekedés volt megfigyelhető a szeszes italok, dohányáruk (0,3%) továbbá az egyéb cikkek (0,4%) körében. Ez utóbbin belül a járműüzemanyagok ára 1,1%-kal nőtt. A tartós fogyasztási cikkek ára nem változott az előző hónaphoz viszonyítva. A ruházkodási cikkek esetében a nyári kiárusítások következtében 2,6%-os árcsökkenés volt megfigyelhető.12 hónap alatt, 2008. augusztushoz viszonyítva, az élelmiszerek árai az átlagosnál kisebb mértékben, 3,5%-kal emelkedtek. Ezen belül jelentősen drágult a sertészsiradék 27,1 a párizsi, kolbász 13,1, a tojás 9,3, valamint a szalámi, szárazkolbász, sonka 8,5 százalékkal. Árcsökkenés következett be az étolaj (18,8%), a sajt (14,6%), a tej (9,5%) és a liszt (8,4%) esetében.
Az átlaghoz képest nagyobb mértékben, 8,9%-kal drágultak a szeszes italok, dohányáruk. Átlag feletti áremelkedés volt megfigyelhető a szolgáltatások (6,2%) körében is, ezen belül a szemétszállítás 15,0, a vízdíj 12,0, a csatornadíj 11,8 százalékkal drágult. A háztartási energia átlagot meghaladó, 5,6%-os áremelkedésén belül az elektromos energia ára 9,6%-kal nőtt. A tartós fogyasztási cikkek (4,9%) és az egyéb cikkek (3,2%) áremelkedése átlag alatti volt. Ez utóbbin belül a járműüzemanyagok ára 4,0%-kal csökkent, a gyógyszer, gyógyáru 6,1%-kal drágult. A ruházkodási cikkek esetében szintén átlag alatti (2,3%) volt a növekedés.
Az EU 27 tagországában 2009. júliusban a fogyasztói árak a harmonizált adatok szerint átlagosan 0,2%-kal voltak magasabbak, mint 2008. júliusban. Árcsökkenés volt megfigyelhető többek között Írországban (2,6%) és Belgiumban (1,7%), a legnagyobb áremelkedést pedig Romániában (5,0%) és Magyarországon (4,9%) mérték.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre
- Elfogadta az új épületenergetikai irányelvet az Európai Parlament és a Tanács - nap hírei
- Az ukrán hírszerzés feje elárulta, mi lehet Kijev célja
- Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza