2009. augusztusban az egyhavi átlagos fogyasztóiár-csökkenés 0,3% volt. 2008. augusztushoz viszonyítva az árak 5,0%-kal növekedtek. Idén, az első nyolc hónapban, átlagosan 3,8%-kal voltak magasabbak az árak, mint az előző év azonos időszakában.
1 hónap alatt - 2009. júliushoz viszonyítva - az élelmiszerek árai 2,8%-kal csökkentek, meghatározóan az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 20,1%-os árcsökkenése következtében. Növekedett a tojás (1,1%) és a párizsi, kolbász (0,8%) ára, ugyanakkor árcsökkenés volt megfigyelhető a cukor (3,8%), valamint a sajt (1,1%) esetében. A legnagyobb mértékben a háztartási energia drágult (1,9%), ezen belül az elektromos energia ára 6,5%-kal nőtt, a távfűtésé azonban 5,6%-kal csökkent az áfakulcs változásból adódóan. Emelkedtek a szolgáltatások árai is (0,7%), ezen belül az üdülési szolgáltatásokért 3,3%-kal kellett többet fizetni. Szintén árnövekedés volt megfigyelhető a szeszes italok, dohányáruk (0,3%) továbbá az egyéb cikkek (0,4%) körében. Ez utóbbin belül a járműüzemanyagok ára 1,1%-kal nőtt. A tartós fogyasztási cikkek ára nem változott az előző hónaphoz viszonyítva. A ruházkodási cikkek esetében a nyári kiárusítások következtében 2,6%-os árcsökkenés volt megfigyelhető.12 hónap alatt, 2008. augusztushoz viszonyítva, az élelmiszerek árai az átlagosnál kisebb mértékben, 3,5%-kal emelkedtek. Ezen belül jelentősen drágult a sertészsiradék 27,1 a párizsi, kolbász 13,1, a tojás 9,3, valamint a szalámi, szárazkolbász, sonka 8,5 százalékkal. Árcsökkenés következett be az étolaj (18,8%), a sajt (14,6%), a tej (9,5%) és a liszt (8,4%) esetében.

Az átlaghoz képest nagyobb mértékben, 8,9%-kal drágultak a szeszes italok, dohányáruk. Átlag feletti áremelkedés volt megfigyelhető a szolgáltatások (6,2%) körében is, ezen belül a szemétszállítás 15,0, a vízdíj 12,0, a csatornadíj 11,8 százalékkal drágult. A háztartási energia átlagot meghaladó, 5,6%-os áremelkedésén belül az elektromos energia ára 9,6%-kal nőtt. A tartós fogyasztási cikkek (4,9%) és az egyéb cikkek (3,2%) áremelkedése átlag alatti volt. Ez utóbbin belül a járműüzemanyagok ára 4,0%-kal csökkent, a gyógyszer, gyógyáru 6,1%-kal drágult. A ruházkodási cikkek esetében szintén átlag alatti (2,3%) volt a növekedés.
Az EU 27 tagországában 2009. júliusban a fogyasztói árak a harmonizált adatok szerint átlagosan 0,2%-kal voltak magasabbak, mint 2008. júliusban. Árcsökkenés volt megfigyelhető többek között Írországban (2,6%) és Belgiumban (1,7%), a legnagyobb áremelkedést pedig Romániában (5,0%) és Magyarországon (4,9%) mérték.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








