Az Auchan és az árak: nem minden fekete-fehér

2009. szeptember 14. 06:20

Hiperárak, Auchan-módra A Pénzcentrum kipróbálta az Auchan nagy hírveréssel beharangozott ár-összehasonlító honlapját. Három különböző típusú vásárlói csomagot állítottunk össze, és meglepő eredmény született: Mindegyikben az Auchan győzött!

Az előzmények

Szeptember elsejétől új honlapot indított az Auchan Magyarország, a legnagyobb hipermarketek árainak összehasonlítása érdekében. A francia tulajdonú áruházlánc tervei szerint a www.hiperarak.huoldalon a vásárlóknak lehetősége nyílik arra, hogy havonta 600 élelmiszer árait mérjék össze. Az üzletlánc éves szinten több tízmillió forintot fordít a rendszerre.

A havi rendszerességű felmérést az Auchantól független HMSM Consulting társaság végzi alkalmanként más-más budapesti vagy Budapest környéki Tesco, Cora, Interspar és természetesen Auchan áruházakban.

A vizsgálatba a magyarországi hipermarket piacon legnagyobb eladást jelentő 3 ezer márkatermékből minden alkalommal a felmérést végző cég választja ki a vizsgálandó 600 (80%-ban tömegfogyasztási, 20%-ban pedig friss élelmiszer) terméket. A termékek teljes tökéletes összehasonlíthatóságát az teszi lehetővé, hogy a vonalkódok azonosak minden egyes termék esetében, bárhol is történik az értékesítés. A felmérés feltétele az is, hogy az egymással összevehető méretű áruházak nagyjából azonos körzetben legyenek.

Amennyiben az árakat rögzítő munkatárs nem találja meg az osztályon a terméket, semmilyen árinformációt nem ad róla. Ezek után a listák informatikai úton feldolgozásra kerülnek az ügynökség központjában, felkerülnek a honlapra és automatikusan elkészülnek a statisztikai számítások is. Tájékoztatásul a honlapon minden esetben feltüntetésre kerül a felmérés pontos dátuma a termék mellett

Konkurensek

A konkurensek persze egyből támadni kezdték az új rendszert -amit egyébként a megkérdezésük nélkül indított az Auchan (illetve az általa megbízott kutatócég).

Hackl Mónika, a Tesco szóvivője a Pénzcentrumnak néhány napja úgy nyilatkozott, hogy a Tesco bátran áll az ár-összehasonlítás elé. Amennyiben objektív lesz a rendszer, úgy nincs okunk az aggodalomra. Mi is alkalmazunk különböző összehasonlításokat. A rendszer azonban nem tudja majd kezelni a saját márkás termékeket, melyek egyébként jelentős részt képviselnek a vásárlói kosarakban. A havi egy alkalommal történő összehasonlítás egyébként nem fest majd teljesen reális képet, mivel az árak folyamatosan változhatnak.

Hasonló véleményen volt a Spar is. Szeptember eleji sajtótájékoztatójukon a vállalat vezetői is úgy nyilatkoztak, állnak a verseny elé. Ugyanakkor úgy gondolják, hogy az összehasonlítás objektivitása megkérdőjelezhető, például azért, mert az Auchan jóval kevesebb áruházzal rendelkezik, mint a Spar.

Tesztelünk

NAPTÁR
Tovább
2021. szeptember 23. csütörtök
Tekla
38. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?