15 °C Budapest

Hiperár-ostrommal foszlatnák a Tesco-kosarat - interjú

Pénzcentrum
2009. szeptember 1. 06:20

Az elmúlt években fokozatosan bővült a Tesco saját márkás termékeinek a száma, az áruház további termékek bevezetését ígéri. Ezek az árucikkek a hagyományos termékek vételárának 70-80 %-áért megvásárolhatóak, ami rendkívül vonzó a vásárlók számára. A hálózatbővítési tervek keretében sorra nyílnak az Express üzletek, ugyanakkor a Tesco nem ijedt meg az Auchan által a napokban ismertetett új ár-összehasonlító rendszertől sem.

Pénzcentrum: Összesen hány saját márkás termékkel rendelkezik a Tesco?


Hackl Mónika

Hackl Mónika: Az elmúlt években dinamikusan emelkedett a Tesco saját márkás termékeinek a száma, mely jelenleg több ezerre tehető. Az előttünk álló időszakban újabb saját márkás termékek bevezetését tervezzük.

Pénzcentrum: Melyek az ilyen termékek legfontosabb jellemzői?

Hackl Mónika: A saját márkás termékekről elmondható, hogy a brendekkel hasonló minőségi színvonalat képviselnek, de azoknál jóval olcsóbban hozzájuthatnak a vásárlók. Ez a megállapítás az FMCG-termékek (fast moving consumer goods - gyorsan forgó fogyasztási cikkek) közé sorolt élelmiszerekre és háztartási vegyiárukra, a műszaki cikkekre, valamint áruházunk ruházati termékeire egyaránt igaz.

Pénzcentrum: Hogyan aránylik ezek vételára a hagyományos termékek átlagárához?

Hackl Mónika: Az elérhető legolcsóbb Value termékek tekintetében átlagosan 20-30 %-kal alacsonyabb fogyasztói áraink vannak, mint amennyibe a brendek kerülnek. Áruházunk összes árbevételének körülbelül ötödét teszik ki a saját márkás termékek értékesítéséből befolyó pénzek.

Pénzcentrum: Mekkora mozgásterük van - különösen akciók idején - ezek árképzése során?

Hackl Mónika: A saját márkás termékek fogyasztói árainak meghatározásakor is az általános árképzési elveinket alkalmazzuk. Törekszünk a fent említett 20-30 %-os árelőny elérésére, de bizonyos akciók során az árak egyedileg kerülnek meghatározásra.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Pénzcentrum: Milyen tapasztalatokról tud beszámolni a frissen nyitott Tesco Express üzletek kapcsán?

Hackl Mónika: Néhány hete a XIII. kerületben a napokban pedig Rákosszentmihályon nyitottunk ilyen üzletet, ezzel 12-re emelkedett a Tesco Expressek száma. Mindenhonnan pozitív visszajelzéseket kaptunk úgy a dolgozók, mint a vásárlók részéről. Ezek a kényelmi üzletek a hipermarketeknél jóval kisebb üzlettérrel rendelkeznek, ám válogatott árukínálattal és a megszokott minőségű és árú termékekkel várják a vásárlókat. Több vidéki városban még idén további üzletek nyitását tervezzük.

Váltani készül a Tesco! Itt a nagy bejelentés!

Pénzcentrum: Mi a véleménye az Auchan új ár-összehasonlító rendszeréről (www.hiperarak.hu)?

Hackl Mónika: A Tesco bátran áll az ár-összehasonlítás elé. Amennyiben objektív lesz a rendszer, úgy nincs okunk az aggodalomra. Mi is alkalmazunk különböző összehasonlításokat. A rendszer azonban nem tudja majd kezelni a saját márkás termékeket, melyek egyébként jelentős részt képviselnek a vásárlói kosarakban. A havi egy alkalommal történő összehasonlítás egyébként nem fest majd teljesen reális képet, mivel az árak folyamatosan változhatnak.

Auchan, Tesco, Spar, Cora: kiderül, melyik a legolcsóbb!

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 28. csütörtök
Gedeon, Johanna
13. hét
Március 28.
Nagycsütörtök
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum Retail Day 2024
Magyarország legfontosabb kiskereskedelmi rendezvénye - Inspiráló előadók, izgalmas előadások, gyakorlati tudás.
Most nem