Hatalmas növekedés: dübörgnek a saját márkák

2009. augusztus 19. 10:17

A kereskedelmi márkás élelmiszerek bolti forgalma az első félévben 14 százalékkal emelkedett, a háztartási vegyiáruk és kozmetikumoké pedig 18-cal, tavaly január-júniushoz képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe. A kereskedelmi láncok saját márkás termékeinek együttes forgalma meghaladja a 165 milliárd forintot, hat hónap alatt.

Élelmiszer vásárlásánál a boltok pénztárainál minden ötödik, vegyiárunál minden hatodik forint kereskedelmi márkás termékekért fizetünk. Az ilyen termék vagy valamelyik lánc nevét viseli, mint például CBA, Coop, Spar, Tesco, vagy fantázianév, és kizárólag egy bizonyos vállalat árusítja.

Élelmiszernél kiemelkedik a kereskedelmi márkák 49 százalékos részaránya állateledel bolti eladásából, értékben, majd utána következnek a mélyhűtött árucikkek és a reggeli ceráliák 32-32 százalékkal.

Legalacsonyabb az arány a forró italoknál (10 százalék) és égetett szeszesitaloknál (12). Az alacsony mutatók azt is jelzik, hogy ezekbn a kategóriákban nagyon erősek a gyártói márkák. Háztartási vegyiáruknál legnagyobb a kereskedelmi márkák piaci részaránya háztartási papírnál (44 százalék), babaápolási termékeknél (34) és női higiéniai termékeknél (14).

A másik véglet: A hajápolás és a fogkrémet, fogkefét magában foglaló szájápolás kategóriájában a mutató csak 5, illetve 7 százalék.

Figyelemre méltó, hogy az erősen támogatott, vezető gyártói márkák többségének piaci részesedése nem csökkent a legutóbbi hónapokban. Ebből a szempontból megemlíthető élelmiszereknél, többek között a sör, szénsavas üdítőital, gyümölcslé, szeletes csokoládé vagy gyümölcsjoghurt. Ez azt mutatja, hogy a fogyasztók egy része hajlandó megfizetni a prémium árat a magas minőségért.

A kereskedelmi márkák forgalmának növekedése összefügg a diszkont láncok térnyerésével, mivel abban a bolttípusban az értékesítés körülbelül 50 százaléka jut saját márkás cikkekre, forintban. A diszkontok kulcshelyzetet töltenek be a fogyasztói árak különbsége szempontjából is. Ugyanis a kereskedelmi márkák magyarországi, átlagosan 40 százalékos árelőnye sokkal nagyobb, mint általában az EU tagországaiban.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A Nielsen fogyasztói kutatásai szerint Magyarországon a kereskedelmi márkás termékek ismertsége és elfogadottsága tovább növekedett. Többek között azért, mert a fogyasztók egy része az utóbbi hónapokban úgy törekszik fogyasztása fenntartására, hogy olcsóbb termékeket vásárol, illetve alacsonyabb árszínvonalat kínáló boltokat választ.

Nemzetközi összehasonlításban Magyarországon viszonylag alacsony a kereskedelmi márkák piaci részesedése. Élelmiszernél 22, háztartási vegyiárunál 17 százalék jutott rájuk az első félévben. Ennél magasabb az öszesített részarányuk például öt nagy európai piacon: Németországban, Nagy-Britanniában, Franciaországban, Spanyolországban és Olaszországban 25-33 százalék között mozog.

Pluszt jelent a láncok saját márkáinak fejlődésénél, hogy a kereskedelmli vállalatok felhasználhatják őket fogyasztóik lojalitásának erősítéséhez, és a lánc, az üzlet márkaértékének növeléséhez.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Óriásit húzott a magyar Kickstarter: ilyen lehetőség kevés alkalommal lesz 2024-ben, most bárki élhet vele

Ahogy Jeff Bezos, az Amazon alapítója híres mondása is szól: "A márkád az, amit az emberek mondanak rólad, amikor nem vagy ott.”

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. február 23. péntek
Alfréd
8. hét
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum Retail Day 2024
Magyarország legfontosabb kiskereskedelmi rendezvénye - Inspiráló előadók, izgalmas előadások, gyakorlati tudás.
Most nem