Az Európai Unióban szigorú szabályok vonatkoznak a légitársaságok árképzési módszereire, illetve a honlapon kötelezően szerepeltetendő díjakra. Tilos például az utasbiztosítást automatikusan beépíteni az árba, ennek ellenére több olyan fapados is akad, ahol az utasnak meglehetősen nehéz dolga van, ha le szeretne mondani erről a szolgáltatásról.
Mint ismeretes, tavaly novemberben az EU bevezetett egy olyan szabályt, miszerint a légitársaságok honlapján feltűntetett áraknak minden adót és illetéket tartalmaznia kell, és ezen felül csak olyan szolgáltatásokért számíthatnak fel díjakat, amit az utas külön igényel - ide értve az utasbiztosítást is.
Ennek ellenére az Easyjet honlapján, a jegyvásárlás során automatikusan hozzáadódik az utasbiztosítás is, amit ha mégsem igényelne az utas, arról külön kell nyilatkoznia, egy check-boxban, amit meg is kell erősítenie - írja a brit fogyasztóvédelemmel foglalkozó magazin, a Which?.
De nem csak az Easyjet, hanem számos egyéb diszkont légitársaság is magasról tesz az EU-direktívára, úgy mint a Jet2, vagy a Monarch, míg az Air Berlinnél a járattörlés esetére kötött biztosítás jár automatikusan a jegyhez, hacsak meg nem találja a vevő a kis pipát az oldalon, amit ki kell törölni ahhoz, hogy lemondjon erről a szolgáltatásról.
Az Easyjet szóvivője a Which? kérdésére elmondta, hogy a légitársaság néhány hónapon belül EU-konformmá kívánja tenni honlapját, vagyis megszűnteti az automatikus biztosítás-nyújtást. A Ryanair áprilisban tett eleget az EU követelésének.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Juhász Péter lesz Szentgyörgyvölgyi Péter kihívója az V. kerületben
- Világháborús gránátra futott a kombájn Szerencsnél
- Washingtonból hívták telefonon Izraelt
- Az ukrán elnök megölését tervezték lengyel-orosz összefogással
- Ukrajna érdemrenddel tünteti ki Alain Delont
- Máris itt a Kínai Nagydíj - sport a tévében