11 °C Budapest

A fapadosok magasról tesznek az EU-szabályokra!

2009. június 29. 12:03

Az Európai Unióban szigorú szabályok vonatkoznak a légitársaságok árképzési módszereire, illetve a honlapon kötelezően szerepeltetendő díjakra. Tilos például az utasbiztosítást automatikusan beépíteni az árba, ennek ellenére több olyan fapados is akad, ahol az utasnak meglehetősen nehéz dolga van, ha le szeretne mondani erről a szolgáltatásról.

Mint ismeretes, tavaly novemberben az EU bevezetett egy olyan szabályt, miszerint a légitársaságok honlapján feltűntetett áraknak minden adót és illetéket tartalmaznia kell, és ezen felül csak olyan szolgáltatásokért számíthatnak fel díjakat, amit az utas külön igényel - ide értve az utasbiztosítást is.

Ennek ellenére az Easyjet honlapján, a jegyvásárlás során automatikusan hozzáadódik az utasbiztosítás is, amit ha mégsem igényelne az utas, arról külön kell nyilatkoznia, egy check-boxban, amit meg is kell erősítenie - írja a brit fogyasztóvédelemmel foglalkozó magazin, a Which?.

De nem csak az Easyjet, hanem számos egyéb diszkont légitársaság is magasról tesz az EU-direktívára, úgy mint a Jet2, vagy a Monarch, míg az Air Berlinnél a járattörlés esetére kötött biztosítás jár automatikusan a jegyhez, hacsak meg nem találja a vevő a kis pipát az oldalon, amit ki kell törölni ahhoz, hogy lemondjon erről a szolgáltatásról.

Az Easyjet szóvivője a Which? kérdésére elmondta, hogy a légitársaság néhány hónapon belül EU-konformmá kívánja tenni honlapját, vagyis megszűnteti az automatikus biztosítás-nyújtást. A Ryanair áprilisban tett eleget az EU követelésének.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem