7 °C Budapest

Ne utazz fapadossal, tíz érvünk is van rá!

2009. március 26. 05:38

Közeledik a nyaralás ideje, és a vékonyabb pénztárcák egyre többeket sarkallnak arra, hogy a fapados repülőjáratokat válasszák. A Pénzcentrum nem akar erről lebeszélni, viszont van 10 nyomós érvünk amiért nem ajánljuk a diszkont légitársaságokat.

A fapados légitársaságok rendszerint a nemzeti légitársaságoknál alacsonyabb utaztatási költségekkel szállítanak, ami természetesen alacsonyabb kényelmi, illetve több hagyományossá váló utasszolgáltatás mellőzésével, csökkentésével jár. Ebből fakad az alacsony díjszabású utasjegy is, amely - nemzetközileg meghatározott - korlátozott szolgáltatásokkal párosul.

A nyaralási szezon közeledtével egyre többen gondolkoznak azon, hogy a repülésen spórolnak, és a diszkont társaságok járatait veszik igénybe. Most 10 érvet sorakoztatunk fel a fapadosok ellen.

1. A jegy sohasem annyiba kerül, amennyiért hirdetik.

A magyar hatóságok is többször felléptek már a csalóka árakkal szemben, a fapadosok azonban kitartóan használják a csillagokat és az apróbetűs részeket. Legtöbbször az illetékeket "felejtik el" hozzáadni az árhoz, de az sem mindig egyértelmű, hogy csak az odaútra szól a jegy.

2. Fizetni kell a poggyászért

Ma már a fapadosok többsége pénzt kér a feladott poggyászért - ezért érdemes kézipoggyásszal utazni. Egy feladott bőröndért - egy útra - 9-12 eurót is elkérnek, ráadásul nagyon szigorúan ráfizettetnek minden kiló túlsúly után.

3. Hosszú sorok

Gyakran hosszú sorok kígyóznak egy-egy járat felszállása előtt, amit bizony kötelességtudóan végig kell állnunk.

4. Lehetetlen időpontban kell utaznod

A diszkontok azzal is spórolnak, ha nem csúcsidőben szállnak fel-és le. Ezért előfordulhat, hogy kedden hajnali 2-kor indul a járatunk.

5. A repterek a világ végén vannak

Az gazdaságos járatok nem engedhetik meg maguknak a legjobb reptereket, ezért mindig az olcsóbbat, a városközponttól messzebb levőt választják. Így megeshet, hogy annyiba kerül bejutnod mondjuk London belvárosába a Louton-ról, mintha egy normál járattal mentél volna a Heathrow-ra.

6. Irreális árak a fedélzeten

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A legtöbb járaton semmilyen étkezést nem biztosítanak, ezért ha megéhezünk vagy megszomjazunk -és nem készültünk uzsonnás csomaggal- mélyen a zsebünkbe kell nyúlnunk.

7. Gyakori késések

Hányszor hallottunk olyan sztorikat, hogy órákat, vagy akár fél napot is késett a fapados gép, és nemhogy másikat nem indítottak helyette, de még normális tájékoztatást sem adott a cég a késés okáról, vagy a várható indulásról. Arról nem is beszélve, hogy mennyire dühítő tud lenni, ha a lekéssük a csatlakozást is.

8. Gyakran elvesző csomagok

Nemrég mi is hírt adtunk arról, hogy évente 42 millió csomagot kavarnak el a reptereken, ebből egymillió soha nem kerül meg. Bármennyire is hihetetlen, ezeknek a többségéért a fapados társaságok a felelősek. És sokszor örülhetünk, ha egyáltalán kapunk kárpótlást elkavarodott bőröndjeinkért.
Hihetetlen: 42 millió bőrönd kavarodik el évente a reptereken!

9. Kevésbé stabil az anyagi hátterük

Ezért jóval nagyobb eséllyel mennek csődbe, mint a nagy légitársaságok. Tavaly októberben a Sterling légitársaság váratlan összeomlása miatt több ezer utas rekedt Európa repülőterein.

10. Hamarosan fizetős lesz a WC-használat is

Michael O'Leary, a Ryanair elnöke nemrégiben azzal állt elő, hogy fizetőssé kellene tenni a mellékhelyiséget a cég járatain. Csak nehogy akkor vezessék be, amikor már hazafelé utazol...

Fizetős lesz a WC a fapados repülőn?

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 29. péntek
Auguszta
13. hét
Március 29.
Nagypéntek
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm