Közeledik a nyaralás ideje, és a vékonyabb pénztárcák egyre többeket sarkallnak arra, hogy a fapados repülőjáratokat válasszák. A Pénzcentrum nem akar erről lebeszélni, viszont van 10 nyomós érvünk amiért nem ajánljuk a diszkont légitársaságokat.
A fapados légitársaságok rendszerint a nemzeti légitársaságoknál alacsonyabb utaztatási költségekkel szállítanak, ami természetesen alacsonyabb kényelmi, illetve több hagyományossá váló utasszolgáltatás mellőzésével, csökkentésével jár. Ebből fakad az alacsony díjszabású utasjegy is, amely - nemzetközileg meghatározott - korlátozott szolgáltatásokkal párosul.
A nyaralási szezon közeledtével egyre többen gondolkoznak azon, hogy a repülésen spórolnak, és a diszkont társaságok járatait veszik igénybe. Most 10 érvet sorakoztatunk fel a fapadosok ellen.
1. A jegy sohasem annyiba kerül, amennyiért hirdetik.
A magyar hatóságok is többször felléptek már a csalóka árakkal szemben, a fapadosok azonban kitartóan használják a csillagokat és az apróbetűs részeket. Legtöbbször az illetékeket "felejtik el" hozzáadni az árhoz, de az sem mindig egyértelmű, hogy csak az odaútra szól a jegy.
2. Fizetni kell a poggyászért
Ma már a fapadosok többsége pénzt kér a feladott poggyászért - ezért érdemes kézipoggyásszal utazni. Egy feladott bőröndért - egy útra - 9-12 eurót is elkérnek, ráadásul nagyon szigorúan ráfizettetnek minden kiló túlsúly után.
3. Hosszú sorok
Gyakran hosszú sorok kígyóznak egy-egy járat felszállása előtt, amit bizony kötelességtudóan végig kell állnunk.
4. Lehetetlen időpontban kell utaznod
A diszkontok azzal is spórolnak, ha nem csúcsidőben szállnak fel-és le. Ezért előfordulhat, hogy kedden hajnali 2-kor indul a járatunk.
5. A repterek a világ végén vannak
Az gazdaságos járatok nem engedhetik meg maguknak a legjobb reptereket, ezért mindig az olcsóbbat, a városközponttól messzebb levőt választják. Így megeshet, hogy annyiba kerül bejutnod mondjuk London belvárosába a Louton-ról, mintha egy normál járattal mentél volna a Heathrow-ra.
6. Irreális árak a fedélzeten
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 12 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 8,02 százalékos THM-el, és havi 98 070 forintos törlesztővel fel lehet venni az Erste Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a Raiffeisen Banknál 8,09% a THM; az UniCredit Banknál 8,11%; a MagNet Banknál 8,27%, a K&H Banknál 8,28%; míg az OTP Banknál 8,29%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A legtöbb járaton semmilyen étkezést nem biztosítanak, ezért ha megéhezünk vagy megszomjazunk -és nem készültünk uzsonnás csomaggal- mélyen a zsebünkbe kell nyúlnunk.
7. Gyakori késések
Hányszor hallottunk olyan sztorikat, hogy órákat, vagy akár fél napot is késett a fapados gép, és nemhogy másikat nem indítottak helyette, de még normális tájékoztatást sem adott a cég a késés okáról, vagy a várható indulásról. Arról nem is beszélve, hogy mennyire dühítő tud lenni, ha a lekéssük a csatlakozást is.
8. Gyakran elvesző csomagok
Nemrég mi is hírt adtunk arról, hogy évente 42 millió csomagot kavarnak el a reptereken, ebből egymillió soha nem kerül meg. Bármennyire is hihetetlen, ezeknek a többségéért a fapados társaságok a felelősek. És sokszor örülhetünk, ha egyáltalán kapunk kárpótlást elkavarodott bőröndjeinkért.
Hihetetlen: 42 millió bőrönd kavarodik el évente a reptereken!
9. Kevésbé stabil az anyagi hátterük
Ezért jóval nagyobb eséllyel mennek csődbe, mint a nagy légitársaságok. Tavaly októberben a Sterling légitársaság váratlan összeomlása miatt több ezer utas rekedt Európa repülőterein.
10. Hamarosan fizetős lesz a WC-használat is
Michael O'Leary, a Ryanair elnöke nemrégiben azzal állt elő, hogy fizetőssé kellene tenni a mellékhelyiséget a cég járatain. Csak nehogy akkor vezessék be, amikor már hazafelé utazol...
Bár a 20 ezer magyar méhész 1,2 millió méhcsaládja évente 25 ezer tonna mézet termel, Magyarországon az egy főre jutó mézfogyasztás mindössze 1 kg/év.
Újabb gasztronómiai témájú sikersztori a Brancsnál: közösségi előfinanszírozásból nyithatja meg főzelékbárját az ötletgazda Szatmári Ferenc, azaz Főzelékes Feri.
Október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar, azaz az ADHD rendellenesség tudatosításának hónapja, amiben Magyarországon az iskoláskorú gyerekek 8-10 százaléka érintett.
A Pictorial Collective-vel karöltve készítette el az elmúlt egy év leforgása alatt a Petőfi utcák népe című fotósorozatot, aminek kapcsán Stiller Ákossal beszélgettünk
-
Egyre többen keresik a Dunához közeli lakásokat
Elindult az értékesítés a Waterside Residence-nél: a nagyobb alapterület a népszerűbb.
-
Alacsonyabb árak jönnek a nyugdíjasoknak több Lidl-terméknél is
A vevőknek igazolniuk kell az életkorukat is: mutatjuk a részleteket.
-
Töretlen az érdeklődés a babaváró hitel iránt az MBH Banknál (x)
Az idei évben még a megszokott feltételekkel igényelhetik a családalapító házaspárok a kamattámogatott hitelt, jövő évtől azonban változnak a feltételek.
-
Cloud Computing Gyorstalpaló – Bevezetés a SaaS, PaaS és IaaS világába (x)
A technológiai fejlődés révén a felhő mára szinte mindenütt jelen van – még ha nem is vesszük észre.
- PSZ: béralku helyett bérdiktátumot kapnak a pedagógusok
- Közös fővárosi ellenzéki listát javasol a DK – a nap hírei
- Edogan nemzetközi bíróságon vonná felelősségre Izraelt
- Novák Katalin a béke fontosságát hangsúlyozta II. Tavadrosz kopt pápának
- Visszaváltható palackok - A legfontosabb még január 1-jén is hiányozni fog
- Olaf Scholz igazságbeszéde a Bundestagban: nehéz idők jönnek
Agrárszektor Konferencia 2023
Sustainable World 2023
Mi lesz veled magyar élelmiszer?


