Miközben az ember órákig el tud vitatkozni arról, hogy ha a tojás öt forinttal drágul Húsvét előtt, akkor az sok vagy kevés, egyes termékek esetében szemrebbenés nélkül kifizeti az előállítási költséget akár tízszeresen meghaladó vételárat. Mivel húznak le minket a szemérmetlen cégek?
Borotvapenge - Mint azt korábban megírtuk, a brit versenyhivatal felügyeleti vizsgálatot indított a Gillette és a termékeit forgalmazó nagyáruházak ellen, mivel sokallta a termék árát. Egy borotva gyártási költsége ugyanis 5 penny, erre jön még 2 penny csomagolási költség. A Gillette haszonkulcsa 1,57 font (516 forint), míg a boltok átlagosan 47,5 pennyt (155 forint) tesznek rá. Ehhez tevődik hozzá még a forgalmi adó, így jön ki a Gillette Fusion Power brit átlagára: egy borotvafej 2,43 fontba, azaz 799 forintba kerül. (Magyarországon a termék ára nagyjából 750 és 1200 forint között mozog.)
Energiaitalok - Az energiaitalok fogyasztói nagyjából két halmaz tagjaiból adódnak össze. Az egyik típus a féktelen bulizást szeretné egy kicsit elnyújtani - így számára a jó hangulathoz létszükséglet az energiaital. A másik oldal viszont határidőre dolgozó kifacsart céges alkalmazottakból és határidőre tanuló kifacsart diákokból áll - akik számára az eredmények miatt létszükséglet az energiaital. Akárhogy is, mindkét fél hajlandó rengeteget áldozni a taurin, koffein és cukor alapú, tökéletesen szintetikus italokra. Persze a gyártók féltve őrzik titkaikat a gyártás költségei felől, de kevéssé megbízható internetes források szerint - melyeknek minden további nélkül hiszünk - egy 24 dobozos karton Red Bull gyári költsége valahol 8 dollár, vagyis 1 600 forint körül alakul, miközben a nagyáruházakban sem lehetne hozzájutni egy kartonhoz 6 000 forint alatt.
Focilabda - nagyjából még vagy ezer márkás sportruhazáti tárgyat vagy sporteszközt bevehetnénk a felsorolásba, de a futball-labdák különösen nagy árréssel dolgoznak. A National Geographic tavalyi cikke szerint ugyanis a világon forgalomba került labdák közel 70 százaléka az északkelet-pakisztáni Sialkotban és környékén lévő varrodákból kerül ki. Sialkotban mintegy 30 ezer embert foglalkoztat a focilabda készítés, a labdák varrása ugyanis napjainkban sem gépesített, hanem nagyrészt kézzel történik. Mivel minden nagyobb futballtorna idején fellángolnak a viták a gyermekek foglalkoztatásáról, egy ideje ajánlás létezik a "fair trade" szabályrendszer, mely tiltja a gyermekek foglalkoztatását, a túlórát és a diszkriminációt, viszont megköveteli a gyártóktól a gyülekezési szabadság biztosítását, a munkával arányos fizetést és rögzített foglalkoztatási körülmények biztosítását. Egy "fair trade" labda felvásárlási ára 0,83 euró, ugyanakkor az aktuális kupa (Bajnokok ligája, EB, VB, stb.) "hivatalos" labdája általában olyan 100 euró körüli áron elérhető a boltokban.
Gépjármű - a pénzügyi válság egyik legnagyobb vesztes ipari szektora az autóipar volt. A GM csődöt jelentett, a Chrysler részvényeinek 35 százaléka ingyen landolt a Fiatnál. De egyetlen olyan gyártót sem nagyon lehet mondani, ahol olyan remekül alakulnának az üzleti mutatók az utóbbi egy évben. Azt azonban kevesen tudják, hogy egy bolti áron nagyjából hárommillió forintos autó előállítási költsége ennek alig tizede. A maradék 90 százalék a kereskedőt, a gyártót gazdagítja, fedezi a reklámköltségeket és a fejlesztéseket-kutatásokat, hízlalja a dolgozók nyugdíjalapját ésatöbbi, ésatöbbi. Ha ehhez hozzávesszük, hogy aki rendesen viszi szervízbe az autóját a rendszeres felülvizsgálatokra, az öt év alatt az autó eredeti árának akár felét is otthagyja a márkaszervízben, akkor talán nem is olyan nagy baj, ha az autógyártók egy kicsit szorongatva érzik magukat és átgondolják az üzleti stratégiájukat.
Kávépatron - minden munkahely elengedhetetlen kelléke, a nyugati civilizáció legalább negyven százaléka képtelen meglenni a napi 1-6 kávéja nélkül. Az utóbbi évek egyik legnagyobb újítása e téren a kapszulás kávék elterjedése volt. A hagyományos, zacskós kávé hamar elveszti frissességét a nem megfelelő tárolási körülmények között, s ha nincs többszázezer forintos gépünk az állandó újratöltés is elviszi a fél munkaidőt. Az új rendszerben viszont csak bedobja az ember a kapszulát a gépbe, és 20 másodperc múlva friss gőzölgő kávé mosolyog a csésze aljáról. A kényelemnek azonban ára van. A különböző minőségű és kiszerelésű csomagokban egy-egy kapszula ára 35-80 forint körül mozog, ami akár 60-100 százalékos haszonkulcsot is jelenhet az előállítási árhoz képest, és ennél is többet, ha a terméket az eredeti, zacskós előd árához viszonyítjuk.
+1 Pénz - Nem hagyhattuk ki felsorolásunk végéről magát a pénzt sem. A közös egyenértékes önmagában már rég nem képvisel értéket, az első bankókat még 1762-ben bocsátották ki Magyarországon a Habsburgok. A Magyar Nemzeti Bank megbízásából a Pénznyomda által készített bankjegyek - áfát is tartalmazó - előállítási költsége jelenleg darabonként olyan 40 forint, ennek ellenére egy 20 ezres bankóért általában pont 20 ezer forintot kell kiadni.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








