A biztosító társaságok úgy teszik olcsóbbá az idősebb autókra kötött casco biztosítást, hogy csökkentik az ezzel járó szolgáltatás minőségét is. Néhány évvel ezelőtt a használt autókra a Generali Providencia rukkolt elő olyan casco biztosítással, amely alacsonyabb rezsi óradíjat és új helyett utángyártott alkatrészeket térített, a napokban az Aegon Biztosító jelentkezett hasonló, a normál biztosításnál 20 %-kal olcsóbb cascóval.
Amíg Nyugat-Európában szinte minden autóra kötnek a tulajdonosok valamilyen cascót, addig hazánkban sokkal rosszabb a helyzet. A minden járműre megkötendő kötelező gépjármű felelősségbiztosítások (kgfb) száma - a MABISZ adatai szerint - meghaladja a 4,1 milliót, a casco biztosítások száma viszont mindössze 895 ezer. A 21 %-os arány azonban kissé magasabb a valóságban, miután kgfb-t a pótkocsikra is a mopedekre is kell kötni, márpedig ezekre casco nincs a piacon.
A biztosítók gyakorlati tapasztalata, hogy amikor a finanszírozás lejár az autókra, az addig kötelező casco biztosítást felmondják a tulajdonosok, csak hogy megspóroljanak egy középkategóriás autónál - átlagosan - havi 10 ezer forintot.
Néhány évvel ezelőtt a Generali Providencia dobott piacra olyan casco biztosítást használt autókra, amely csökkentett rezsi óradíjat és új helyett utángyártott alkatrészeket térített. Az Aegon Biztosító a napokban hasonló casco-val jelentkezett, ez 20 százalékkal olcsóbb, mint a "normál" biztosítás. Például ami teljes áron, új autóra évi 80 ezer forint, az a legalább 2 éves használt autóra 64 ezer forintba kerül. Az előbbinél a biztosító által térített rezsi óradíj elérheti a 12 ezer forintot is - a konkrét összeg a javító cég és a biztosító alkuja során alakul ki.
A használt autóknál viszont Budapesten 5400, míg vidéken 4200 forint a rezsióradíj, és az új alkatrész helyett az utángyártottat fizeti a biztosító.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








