Magyarországon legfeljebb a forint árfolyamváltozásainak hatására drágul a fekete, a kávé világpiaci árnövekedése nem gyűrűzik be hozzánk. A hazai piacon ugyanis marginális szerepet tölt be az évtizedes rekordárfolyamot átlépő kolumbiai kávé.
Itthon nagyobb problémát okoz viszont, hogy a válság kezdete óta a kávéházak forgalma 15 százalékkal esett. A kávé fellegvárának számító Olaszországban is hasonló tendenciák mutatkoznak.
A kolumbiai kávé márciustól kezdődött jelentős drágulása nem emeli hazánkban a fekete nedű árát. A kávétőzsdén ugyan valamelyest növekedtek az árak, de a világ legnagyobb exportőre, Brazília kávéjának árfolyama nem változott érdemben. Áremelkedést a forint gyengülése okozott, főként azoknál az importőröknél, amelyek nem nyers, hanem már pörkölt formában hozzák be a kávébabot - nyilatkozta a hazánkban saját pörkölő üzemet fenntartó és a kávéházak egyik legnagyobb beszállítójának számító Caffé Perté kereskedelmi igazgatója.
Boda Andrea hozzátette, a cég fél évre előre berendeli a feldolgozandó nyerskávé mennyiséget, ennek köszönhetően kisebb az árkockázat, így idén további drágulás legfeljebb az áfa emelése miatt várható.
Ugyanakkor a válság hatására megváltozott fogyasztói szokások következtében a kávéházak forgalma 15 százalékkal csökkent. Az emberek nem isznak kevesebb kávét, inkább annak minőségét adják alább, otthon vagy a munkahelyen fogyasztják el korábbi kávéházi adagjukat - mondta el a szakember.
A kávéházak forgalma az eszpresszó hazájának számító Olaszországban is jelentősen csökkent, de a válság mellett ebben az új kávéfőzési technológiák elterjedése is szerepet játszik. A kapszulás és párnás kávéból gyorsan lehet nagyon jó minőségű feketét készíteni, így például - hoz példát Boda Andrea - fodrászszalonok, irodák a kávéházi rendelés helyett már saját géppel főzött presszóval kínálják a vendégeiket. Mindez a válsággal együtt jelentős visszaesést, mintegy 30 százalékos forgalomcsökkenést jelent az itáliai kávéházaknak. Az új technológia hazánkban egyelőre kevésbé elterjedt, használatuk főleg irodákban jellemző.

Vakteszten győzött a Lidl sajátmárkás pezsgője: inkább ezt vedd fillérekért, mint a Moët & Chandon-t
Több mint 2500 fős vakteszt hozott meglepő eredményt. Nem véletlen, hogy a sajátmárkás termékek ennyire nagy népszerűségnek örvendenek Magyarországon.

Ez most komoly, tényleg 40000 forintot ér ez az 1000 forintos bankjegy? Bárki fiókjában lapulhat egy
Ma már a modern, új pénzeknek is igen komoly gyűjtőtábora van Magyarországon.
A zárkózott kamaszok ventilációjában segíthet egy, a mentális jóllétet támogató új hazai mobilapp, a Healmindset, amelyben a felhasználók chaten, anonim módon kaphatna támogatást.
Bár a 20 ezer magyar méhész 1,2 millió méhcsaládja évente 25 ezer tonna mézet termel, Magyarországon az egy főre jutó mézfogyasztás mindössze 1 kg/év.
Újabb gasztronómiai témájú sikersztori a Brancsnál: közösségi előfinanszírozásból nyithatja meg főzelékbárját az ötletgazda Szatmári Ferenc, azaz Főzelékes Feri.
Október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar, azaz az ADHD rendellenesség tudatosításának hónapja, amiben Magyarországon az iskoláskorú gyerekek 8-10 százaléka érintett.
-
A Black Friday után itt a Green Friday: mutatjuk, milyen akciók várnak
A túlfogyasztásra hívja fel a figyelmet a Mastercard kampánya.
-
Új trendek a csapatépítésben, egyre messzebb utaznak a cégek
A rendezvénypiac aktuális helyzetéről Vígh-Guttmann Barbarát, az Adventor Hotel Kft. értékesítési vezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi készülődés a PENNY-vel (x)
Szívhez szóló videóval is köszönti a vásárlókat az üzletlánc
- Időjárás - Megrázza szakállát a Mikulás, de nem mindenhol
- Hatalmas előzésbe kezdett a Moszkvics
- Szijjártó Péter üzent a német külügyminiszter asszonynak
- Orbán Viktor Mikulássá borostásodott - kép
- Beperelte Magyarországot a Pfizer és a BioNTech - a nap hírei
- Robert Fico közölte Denisz Smihallal: Szlovákia nem hisz az ukrajnai konfliktus katonai megoldásában
Agrárszektor Konferencia 2023
Sustainable World 2023
Mi lesz veled magyar élelmiszer?


