Az Nvidia szerdán teszi közzé negyedéves gyorsjelentését, amely meghatározó lehet a globális tőzsdék számára.
Aggasztó hírek érkeznek a világpiacról: több élelmiszer ára is drágulhat a közeljövőben.
Brit lapinformációk szerint 15 százalékkal, soha nem látott mértékig drágulhat a tea ára. A legnagyobb teatermesztő vidékeken, Indiában, Kenyában és Sri Lankán jelentősen megnőtt az alapanyagok ára, így hamarosan Európában is számítani lehet áremelkedésre.
Az egyik legtöbbet értékesített márkát, a Liptont gyártó Unilever szerint 10-15 százalékkal nőhet a tea ára, a termék minőségétől függően. Elemzők ugyanakkor arra számítanak, hogy az áruházláncok visszafogják saját márkás termékeik árát, hogy a vevők azokat részesítsék előnyben a klasszikus márkákkal szemben.
A tea mellett a kávé áremelkedésére is számítani lehet. A rendkívül csapadékos kolumbiai időjárás miatt a kávé világpiaci ára 22 százalékkal nőtt tavaly december óta. A prémium terméknek minősülő kolumbiai kávé ára 12 éves csúcson van. Ráadásul a múlt héten a cukor ára is hároméves csúcsra ugrott a legnagyobb árutőzsdéken.
A kávéhoz hasonlóan emelkedésre lehet számítani a kakaó esetében is. Ez azt jelenti, hogy nem csak a kakaóporok, hanem a csokoládék szegmenségben is drágulás jöhet.
Nyugat-Európában továbbá a tej és a tejtermékek árának növekedésére is számítanak -ez pedig hozzánk is könnyen begyűrűzhet.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Hazánkban 2009. áprilisban az egyhavi átlagos fogyasztóiár-emelkedés 0,8% volt. 2008. áprilishoz viszonyítva az árak 3,4%-kal növekedtek. Az élelmiszerek közül a legnagyobb áremelkedés a sertészsiradék esetében volt tapasztalható. A zsíroskenyeret sem lehet már megfizetni
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








