A Microsoft mind a mai napig maga volt a sikertörténet: 1986-os tőzsdére menetele óta még sosem fordult elő, hogy csökkent volna a forgalma. Most ez is megesett.
Hiába a Microsoft a világ egyik leggazdagabb és legnyereségesebb vállalata, a válság őt sem kerülte el. A cég nemrég végetért harmadik pénzügyi negyedévében a forgalma jelentősen csökkent, a profit pedig 32 százalékkal esett éves alapon. A Windows-divízió nyeresége 19 százalékkal 2,5 milliárd dollárra csökkent, az eladások pedig 16 százalékkal 3,4 milliárd dollárra mérséklődtek. Az Office-osztály 8, illetve 5 százalékos zsugorodást könyvelhettek el.
A cég nem nyilatkozott az év hátralévő résézre vonatkozó terveiről, de nem túl bizakodó a mostani negyedévvel kapcsolatban sem. A leépítések már januárban megkezdődtek - akkor ötezer embert bocsátottak el mintegy 290 millió dollárnyi extrakiadást okozva. A szoftvergyártó ugyanakkor 420 millió dollárt is kénytelen volt leírni, a befektetéseinek értékvesztése miatt. Így hiába szerepeltek relatíve jól a különböző szoftverrészlegek, a végső nyereség a hárommilliárd dollárt sem érte el, szemben az egy évvel korábbi 4,4 milliárddal.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








