A Tesco már látja a fényt az alagút végén

2009. április 22. 13:00

Sir Terry Leahy, a Tesco vezérigazgatója is csatlakozott ahhoz az egyre hangosabb kórushoz, mely szerint Nagy-Britannia túl van a válság legnehezebb szakaszán.

A világ harmadik legnagyobb áruházlánca a február 28-án véget ért üzleti évben 59,4 milliárd angol fontos forgalmat bonyolított le, ami 13,5 százalékos emelkedést jelent a bázisidőszak eredményéhez képest. A nyereség 8,8 százalékkal 3,1 milliárd fontra ugrott fel, elsősorban a szigetországon kívüli áruházak teljesítményének köszönhetően.

- Úgy tűnik, kezdünk feltápászkodni a mélypontról. A fogyasztói kiadások szintje elég jól tartja magát, és egyesek már többet költhetnek a boltban, mint korábban - bizakodott Leahy. Az áruházlánc valóban jól teljesített a napi fogyasztási cikkek piacán, ám a kiegészítő szolgáltatások - mint például az üzemanyag-árusítás - már gyengén muzsikáltak, így a forgalomnövekedés az Egyesült Királyságban elmaradt a nagy riválisok, az Asda, a Morrisons és a Sainsbury's eredményétől.

Az amerikai hódító tervek azonban nem teljesen úgy sültek el, mint ahogy a cég azt megálmodta: a 2007 novemberében 115 üzlettel indult Fresh & Easy hálózat 142 millió fontos veszteséget ért el a tavalyi üzleti évben. Elsősorban a válság legnagyobb veszteseinek számító városokban Las Vegasban, Phoenixben és Dél-Kalifornia településein maradt el a forgalom az előzetesen becsülttől. A boltnyitások száma is lelassult Észak-Amerikában, heti egy-kettőre, de a cég ettől még nem adta fel nagyszabású terveit az újvilágra vonatkozóan.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. június 15. vasárnap
Jolán, Vid
24. hét
EZT OLVASTAD MÁR?