A Tesco is csak nyert a válságon!

Pénzcentrum
2009. április 17. 09:30

A gazdasági válság bizony a világ legnagyobb nemzetközi márkáit is elérte, ami a londoni Brand Finance, a világ vezető márkaérték-vizsgálattal foglalkozó vállalatának idei évre vonatkozó ranglistájából is kitűnik. Krízis idején nem mindig a márkát nézik a vásárlók!

A márkaérték meghatározása az előző évi pénzügyi adatok és a következő évre vonatkozó előrejelzések alapján történik. A vállalat friss adatai szerint az ötszáz legértékesebb brand értéke 24 százalékkal esett az előző év 2,99 ezer milliárd dollárjához képest, ami óriási zuhanást jelez.

A világ legértékesebb márkája, amely a Coca-Colát taszította le a trónról, és három szintet lépett előre, az olcsó árairól elhíresült amerikai élelmiszerlánc, a Walmart, amely mintegy 40,6 milliárd dollárt ér, vagyis a teljes cégértékének több mint 17 százalékát a márkaérték adja.

A Coca-Cola bizony megszenvedte a válságot, és az emberek spórolását, akik ínséges időkben nyilván megelégszenek az olcsóbb szénsavas üdítőitalokkal is, így ma már csak a világ második legértékesebb brandje. A legnagyobb rivális Pepsi termékdiverzifikációs törekvései ellenére sem tud felzárkózni az élmezőnybe, sőt 17-ről a 21. helyre szorult vissza.

A harmadik helyre az IBM-nek sikerült feltornáznia magát, míg a negyedik helyre a Microsoft csúszott vissza, az ötödik helyen pedig a Google végzett, vagyis három cég IT szektorban tevékenykedő cég is szerepel a Top5-ben.

Ha a világ 20 legértékesebb márkáját tömörítő táblázaton végignézünk, azt látjuk, hogy túlnyomórészt amerikai cégek uralják, az 500-as lista összesített márkaértékének 44 százalékát az USA adja, az első hat helyen egyetlen más ország vállalata sem szerepel.

Ugyanakkor az USA pozícióit gyengítik a feltörekvő országok márkái, az ötszázas listán ugyanis már 13 teljesen új ázsiai cégnév is szerepel idén. Japán összesen 55 céggel, Nagy-Britannia 38-cal, Franciaország szintén 38-cal, Németország pedig 34 vállalattal büszkélkedhet.

Ha ágazati bontásban nézzük, a top 10 márkák közül a legtöbb a telekommunikációs iparban tevékenykedik, szemben a tavalyi évvel, amikor még a bankok vitték a prímet, idén azonban a pénzügyi szektort képviselő cégek márkaértéke harmadával csökkent.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

A válság, és a pénzügyi szektorba vetett bizalom megrendülése ellenére a Global 500-as listán mégis ez a szektor szolgáltatja a legtöbb vállalatot (77-et), majd a kereskedelmi cégek (56) és a telekommunikációs vállalatok (49).

A válság hatására ezidáig a kereskedelmi cégek szenvedték el a legkisebb veszteséget márkaérték vonatkozásában, hiszen egy év alatt mindössze 3 százalékot csökkentek. Nem véletlen, hogy a Walmart, vagy akár a McDonald's is több helyet előrébb tudott lépni a ranglistán, hiszen az élelmiszeren spórolni igyekvők bizony gyakrabban térnek be ezekbe az üzletekbe. Ez segítette hozzá a Tescot is, hogy bekerüljön a Top20-ba a tavalyi évhez képest.

A legnagyobb érvágás a biztosítótársaságokat érte, a top 10 biztosító cégek márkaértéke mintegy 41 százalékot zuhant egy év alatt. Szintén a gazdasági visszaesés szenvedő alanyai az olyan cégek, mint a Starbucks, a L'Oreal, vagy a Nike, melyek idén több helyezést vesztettek.

A legnagyobb bukást talán mégis a Citi szenvedte el, amely tavaly még a 10. helyen állt, idén azonban már csak az 54. legértékesebb márkának számít a világon.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 20. szombat
Tivadar
16. hét
Április 20.
Cirkuszok világnapja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem