Áprilisban tovább nőtt a lakosság pesszimizmusa a GKI Fogyasztói Bizalmi Index felmérése alapján. A GKI Gazdaságkutató Zrt. által - az EU támogatásával - végzett felmérés szerint a 2008 telén bekövetkezett zuhanást követően idén is hónapról hónapra esik az emberek gazdasági várakozásait tükröző index értéke. Ez megfelel az EU-ban tapasztalható tendenciáknak.
Márciushoz képest a legnagyobb romlás a munkanélküliség következő 12 havi alakulására vonatkozó lakossági várakozásokban figyelhető meg. De erősödtek az inflációs várakozások és romlott a magyar gazdaság jövőbeli alakulásának megítélése is.
Kedvezőtlenebb lett a lakosság saját pénzügyi helyzetének megítélése is. A lakosok 65%-a számolt be arról, hogy éppen csak kijön a jövedelméből, 15% eladósodik, s 11%-nak a megtakarításaihoz kell nyúlnia. Mindössze 9% jelezte, hogy félre tud tenni. Romlott a pénzügyi helyzet jövőbeli alakulásával kapcsolatos várakozás is. A válaszolók 91%-a számít arra, hogy az elkövetkezendő egy évben valószínűleg nem lesz képes megtakarítani. Romlott a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek vásárlási feltételeinek jelenlegi és egy éven belül várható megítélése is.

Korábban: Hárommillió magyar lakástulajdonos tesz a hitelválságra! Te köztük vagy?
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.


