Valószínűleg ezekben a hónapokban életünk legnagyobb hullámvasútján utazunk -gazdasági értelemben mindenképp. Most adunk néhány tanácsot, hogy vészeld át a legnehezebb hónapokat, és hogyan spórolj még hatékonyabban!
1. Dönts el, mi nélkülözhetetlen, és mi nem
Nem biztos, hogy most kell új kocsit, lakást venned, vagy elutaznod a világ végére. Gondold át az idei évre vonatkozó terveidet, és ne félj változtatni azokon. Kérdezd meg nagyszüleidet, akik túlélték a '30-as évek (a jelenleginél sokkal durvább) recesszióját, hogyan spóroltak. Biztos adnak pár hasznos tippet.
2. Foglalkozz a pénzügyeiddel!
Nézd át a bankszámláidat, a hiteleidet, a megtakarításaidat. Biztosan találsz még olyan kiadást, amiből visszavehetsz! Ha túl sokat fizetsz a bankodnak, ne félj váltani: nézz körül a bankpiacon. Ha magasabb hozamra vágysz, nézd meg a Pénzcentrum betétkörképét, segítünk a döntésben:
Magas hozamra vágysz? Megmutatjuk melyik bankba menjél!
3. Nézd meg a kamatokat!
Igenis törődni kell az apróbetűs résszel! Felmérések szerint az emberek kétharmadának fogalma sincs arról, mennyi kamatot fizet, és azt sem veszi észre, ha az megnő. Az viszont már fájdalmas lehet, ha kevesebb pénz van a tárcádban...
4. Gondold át hiteleidet!
Most nem az az időszak van, amikor felelőtlenül vehetünk fel hiteleket. Egyrészt a bankok és a kormányzat is szigorított már a kondíciókon, másrészt Neked is tisztában kell lenned saját határaiddal. Lehet, hogy a néhány tízezer forintos törlesztőrészlet elsőre nem tűnik soknak, de a pénzügyi mozgások továbbra is kiszámíthatatlanok, ezért az is könnyen lehet, hogy a havi törlesztés hamarosan emelkedni fog.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
5. Ne vágd magad alatt a fát!
Ha végképp elúszni látszanak a hiteleid, ne ess kétségbe. Keresd fel a bankodat, és próbálj tőlük segítséget kérni -ha másképp nem megy, adósságrendező hitel formájában. Semmiképp se vegyél fel hitelt uzsorástól, vagy olyan pénzintézettől, amely irreálisan magas kamatokkal és THM- mel operál.
6. Változtass az életmódodon!
Nézz végig egy napodon, és gondold át, hol spórolhatsz. A kávétól kezdve az étkezésen át az üdítőkig és csokiig szinte biztos van olyan, amin takarékoskodhatsz!
7. Spórolj az energián!
A legtöbb pénzt a rezsire költjük, így ezen is tudjuk a legtöbbet megtakarítani! Olvasd el, hogyan spórolnak a Pénzcentrum olvasói:
Spóroljon sokat és okosan: tippek családosoknak és egyedülállóknak
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








