Felújítják a futópályák világítását - nagyobb lesz a zaj Ferihegy környékén

2009. március 5. 15:45

Teljesen felújítja a ferihegyi repülőtér mindkét futópályájának fénytechnikai rendszerét a Budapest Airport. A beruházás révén a BA a jelenlegi legkorszerűbb rendszert építi ki Ferihegyen, ami által a budapesti repülőtér még biztonságosabb lesz. Az új berendezések ráadásul energiatakarékosak, így mintegy harmadával csökken a futópályák energiaigénye.

A felújítási munkálatokat szigorú nemzetközi repülésbiztonsági előírások indokolják, s egyben részét képezik a repülőtér fejlesztését és modernizálását szolgáló 65 milliárd forint összértékű BUD Future programnak. 


A karbantartás többek között magában foglalja a mintegy 400 ezer négyzetméter alapterületű pályák küszöb és szárnykereszt-fénysorainak újratelepítését, a földetérési-zóna és középvonal fényeinek cseréjét, valamint a fénytechnikai aknák javítását és a bevezető fénysorok oszlopainak festését.

A BA a pályák felújítása során 900 új lámpát és fénytechnikai eszközt helyez el repülőtéren. Az égőket és lámpatesteket speciálisan repülőterekre tervezték. A több prizmával ellátott világítótestek fényereje akkora, hogy akár 20 km-ről is tisztán látszanak. A lámpatestek rendkívüli körülmények között is stabilan működnek. Kibírják a repülőgépek le-, és felszállásakor keletkező akár 80 tonnás terhelést, nem árt nekik a síkosság mentesítő folyadék és a hótakarító nehéz gépjárművek 8 méter széles kotrólapátjai sem tudnak kárt tenni bennük. Egy lámpatest ára meghaladja a 250 ezer forintot. 


A BA a létező legmodernebb fénytechnikai berendezés telepítésével egyúttal komoly lépést tesz a környezettudatos üzemeltetés felé is, hiszen az új berendezés egy harmaddal kevesebb energiát fogyaszt, óránként 45 kW villamos áramot tud megspórolni a BA, így jelentősen csökken a széndioxid kibocsátás a repülőtéren.

JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 millió forintot igényelnél, 60 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 54 087 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,29 %), de nem sokkal marad el ettől az MKB Bank 54 721 forintos törlesztőt (THM 14,57%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)


A munkálatokon egyszerre kb. 40 szakember dolgozik és a BA közel száz tonna anyagot mozgat meg. A telepítendő csúcstechnika miatt a rekonstrukciós program összértéke meghaladja a 1 milliárd forintot.

A karbantartás miatt március 9-től egészen április 29-ig, mintegy 42 napig a BA teljesen lezárja az 1-es pályát. Ebben az időszakban a repülőtérrel szomszédos Rákoshegyen átmenetileg fokozott zajterhelésre lehet számítani mivel az érvényben lévő szigorú korlátozásokat most átmeneti időre felfüggeszti a BA - olyan lesz, mintha semmilyen korlátozás nem vonatkozna a rákoshegyi pályavégre.

Óriási dobásra készül 2023-ban a magyar Kickstarter: ez lehet a válság ellenszere?

Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.

Újabb két közösségi kampány lett sikeres: mutatjuk, hogy melyik (x)

Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.

Jövőre ezeket az ötleteket lesz érdemes figyelni!

Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!

Zubreczki Dávid: teljesen abszurd, hogy erről végleg lemondtak a budapestiek

A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2023. február 6. hétfő
Dorottya, Dóra
6. hét
KONFERENCIA
Tovább
Digital Transformation 2023
Innovatív technologiák a hatékonyságnövelésért!
Sustainable Tech 2023
Innováció ma, zöld gazdaság holnap!
Biztosítás 2023
A tavasz meghatározó pénzügyi konferenciája március 8-án!
EZT OLVASTAD MÁR?