Az elmúlt évhez képest az idén megduplázódott azoknak a programoknak a száma, amelyekkel januártól március végéig próbálnak vendégeket csábítani a magyar tenger partjára - nyilatkozta a Napi Gazdaságnak Sárosdy Pál, a Pegazus Idegenforgalmi és Utazásszervező Kft. ügyvezető igazgatója.
A különböző településeken immár közel 300 olyan időszakos, illetve alkalmi rendezvény lesz, amelyek lendületet adhatnak az évtizedek óta legkevesebb vendéget vonzó hónapoknak. A különböző zenés-táncos farsangi mulatságokon, koncerteken kívül több helyütt rendeznek utcabált, vásárt, borünnepet, szabadtéri ökörsütést és még sok minden mást. A programok jelentős részét az önkormányzatokkal közösen elsősorban szállodák és az idegenforgalomban érdekelt helyi vállalkozók szervezik.
A téli rendezvényeket a legnagyobb szállodák és fürdőt működtető cégek is támogatják, mivel egyre többen ismerik fel, hogy kihasználható a téli Balaton. Tálas Zoltán, a nyugat-balatoni régió kistérségi programmenedzsere kiemelte: arra törekedtek, hogy viszonylag kis költséggel sokak érdeklődésére számot tartó rendezvényeket szervezzenek.
Erre jó példa, hogy ha biztonságos vastagságúra hízik a jég, úgy tűnik, a legkisebb települések strandján is lesz biztonságos, kijelölt és felügyelt korcsolya- és hokipálya, s közösen várják a vendégeket a forralt bort, teát és lángost kínáló büfék. A korábbi években sok helyütt még ezt sem sikerült összehangolni. A nagyobb településeken már korcsolyakölcsönzésre is lesz mód.
Több vendéglő helyi, illetve térségbeli gazdák közreműködésével szervez disznóvágást és kinyitják a borospincéket is. Ezen felül a tó keleti medencéjében az egykor népszerű jégvitorlázást szeretnék ismét közkedveltté tenni, melynek érdekében tavaly óta tovább bővítették a "hajóparkot".
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








