A DPD Hungary tájékoztatása szerint az év végi, kiugróan magas csomagforgalom miatt kézbesítési nehézségek jelentkeztek Budapesten és környékén.
Pár nappal karácsony előtt a csomagküldők élete nagyon zsúfolttá vált, miután mindenki az utolsó pár napban rendelte meg az ajándékát az interenen. A megrendelések jóval felülmúlták a várakozásokat, sok csomagküldő cégnél ideiglenesen kölcsönmunkásokat kellett keríteni, volt olyan is, hogy az ügyvezető igazgató is autóban ült, és csomagot szállított - írja a Népszabadság.
A kisebb, hat kilogramm körüli csomagok esetén általában napi 100-at szállítanak ki, ami most elérte a 110-130-at is. A cégek viszont az ünnepek közeledtével sem tornázták fel áraikat, ami annak is köszönhető, hogy a csomagküldő piacon kiélezett a verseny.
A héten közel 250 ezer küldeményt szállítanak ki összesen, viszont probléma, hogy annak ellenére nincsenek otthon a megrendelők, hogy a futár két órával érkezés előtt telefonál.
Az utóbbi években a karácsony előtti 3-4 hétben általában egyenletesen oszlott meg a forgalom, idén viszont minden várakozást felülmúlt. A tavalyi adatokhoz képest a lakossági megrendelések 20 százalékkal estek vissza, viszont, ezt teljes mértékben helyettesítették a növekedő vállalati megrendelések.
Több helyen már nem is vállalnak karácsony előtt szállítást, ugyanis még most is hihetetlen mennyiségű csomag vár még fuvarra, amiknek lényeges, hogy karácsony előtt megérkezzenek.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








