A DPD Hungary tájékoztatása szerint az év végi, kiugróan magas csomagforgalom miatt kézbesítési nehézségek jelentkeztek Budapesten és környékén.
Pár nappal karácsony előtt a csomagküldők élete nagyon zsúfolttá vált, miután mindenki az utolsó pár napban rendelte meg az ajándékát az interenen. A megrendelések jóval felülmúlták a várakozásokat, sok csomagküldő cégnél ideiglenesen kölcsönmunkásokat kellett keríteni, volt olyan is, hogy az ügyvezető igazgató is autóban ült, és csomagot szállított - írja a Népszabadság.
A kisebb, hat kilogramm körüli csomagok esetén általában napi 100-at szállítanak ki, ami most elérte a 110-130-at is. A cégek viszont az ünnepek közeledtével sem tornázták fel áraikat, ami annak is köszönhető, hogy a csomagküldő piacon kiélezett a verseny.
A héten közel 250 ezer küldeményt szállítanak ki összesen, viszont probléma, hogy annak ellenére nincsenek otthon a megrendelők, hogy a futár két órával érkezés előtt telefonál.
Az utóbbi években a karácsony előtti 3-4 hétben általában egyenletesen oszlott meg a forgalom, idén viszont minden várakozást felülmúlt. A tavalyi adatokhoz képest a lakossági megrendelések 20 százalékkal estek vissza, viszont, ezt teljes mértékben helyettesítették a növekedő vállalati megrendelések.
Több helyen már nem is vállalnak karácsony előtt szállítást, ugyanis még most is hihetetlen mennyiségű csomag vár még fuvarra, amiknek lényeges, hogy karácsony előtt megérkezzenek.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








