2 °C Budapest

Reklám a mobilodra, még Te is jól jársz vele!

Pénzcentrum
2007. november 26. 15:00

Nagyot fejlődött a világ a "tégla"-telefonok óta, s ezt most már nem csupán a szolgáltatók és gyártók használják ki. Egyre többen fedezik fel a mobilos kereskedelemben rejlő lehetőségeket, de egy mostani újítás szerint a mobiltelefonos reklámoknak biztosíthatunk egyre nagyobb teret.


Blyk
2008-tól kezdve páneurópaivá kíván válni egy olyan mobilszolgáltató, amely kizárólag a 16 és 24 éves korosztálynak nyújt szolgáltatásokat. A Blyk nevet viselő virtuális szolgáltató jelenleg még csupán az Egyesült Királyságban nyújtja szolgáltatásait a fiatalok számára.

Hogyan spórolnak a telefonszámlán?

A hálózat kizárólag meghívásos alapon működik, aki csatlakozni kíván, annak ki kell töltenie egy részletes kérdőívet életstílusáról, érdeklődési köréről, márkapreferenciáiról. Cserébe azért, hogy a felhasználó beleegyezik abba, hogy célzott reklámokat kapjon sms-ben, 217 ingyenes sms-sel látják el és havi 43 perc díjmentes telefonálással.

A használathoz nem kell más, mint a postán elküldött SIM-kártya behelyezése a régi telefonba, s egyből lehet használhatja az új előfizetést az újonnan csatlakozott. A kezdeményezés nem egyedülálló Európában, ugyanis Csehországban nemrég kezdte el diák SMS-szolgáltatását (Student SMS Gratis) a Vodafone Czech Republic.

A szolgáltatás lényege, hogy a 15 és 26 év közötti felhasználók, akik igénylik a szolgáltatást, ingyenesen küldhetnek sms-t cserébe néhány reklámért. A cseh Vodafone szóvivője szerint a bevezetést megelőző piackutatás egyértelműen kimutatta, hogy a fiatalok nyitottak a reklámok irányába. A megkérdezettek közül 76 százalék nyilatkozott úgy, hogy szeretne az Student SMS Gratishoz hasonló szolgáltatásokat igénybe venni. 30 százalék pedig kifejezetten igényli a kedvenc területeiről érkező reklámokat.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Ugyanakkor, mint arra Ira Brodsky, a Datacomm Research Company elnöke rámutatott, a hirdetők és az operátorok mindenképp óvatosan kell, hogy kezeljék a hirdetések kérdéskörét, nehogy negatív visszhangja legyen az egyes kampányoknak. Az elnök szerint egy mobil hirdetési etikett felállítására volna szükség a visszaélések elkerülése végett.

A mobiltelefonos reklámok azonban egy egyelőre alig felfedezett területet képeznek, sikerük azonban megjósolható. A szolgáltatókon keresztül ugyanis sokkal könnyebben elérhetik a hirdetők célcsoportjukat, ráadásul teljesen mindegy, hogy merre járnak, s a nap mely szakában küldenek sms-t.

A technológia sikerét mutatja, hogy tavaly az ABI piackutató cég felmérése alapján mobilmarketingre és hirdetésre való globális költés 2006 és 2011 között tizenháromszorosára emelkedik várhatóan.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. december 28. vasárnap
Kamilla
52. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?