7 °C Budapest

Reklám a mobilodra, még Te is jól jársz vele!

Pénzcentrum
2007. november 26. 15:00

Nagyot fejlődött a világ a "tégla"-telefonok óta, s ezt most már nem csupán a szolgáltatók és gyártók használják ki. Egyre többen fedezik fel a mobilos kereskedelemben rejlő lehetőségeket, de egy mostani újítás szerint a mobiltelefonos reklámoknak biztosíthatunk egyre nagyobb teret.


Blyk
2008-tól kezdve páneurópaivá kíván válni egy olyan mobilszolgáltató, amely kizárólag a 16 és 24 éves korosztálynak nyújt szolgáltatásokat. A Blyk nevet viselő virtuális szolgáltató jelenleg még csupán az Egyesült Királyságban nyújtja szolgáltatásait a fiatalok számára.

Hogyan spórolnak a telefonszámlán?

A hálózat kizárólag meghívásos alapon működik, aki csatlakozni kíván, annak ki kell töltenie egy részletes kérdőívet életstílusáról, érdeklődési köréről, márkapreferenciáiról. Cserébe azért, hogy a felhasználó beleegyezik abba, hogy célzott reklámokat kapjon sms-ben, 217 ingyenes sms-sel látják el és havi 43 perc díjmentes telefonálással.

A használathoz nem kell más, mint a postán elküldött SIM-kártya behelyezése a régi telefonba, s egyből lehet használhatja az új előfizetést az újonnan csatlakozott. A kezdeményezés nem egyedülálló Európában, ugyanis Csehországban nemrég kezdte el diák SMS-szolgáltatását (Student SMS Gratis) a Vodafone Czech Republic.

A szolgáltatás lényege, hogy a 15 és 26 év közötti felhasználók, akik igénylik a szolgáltatást, ingyenesen küldhetnek sms-t cserébe néhány reklámért. A cseh Vodafone szóvivője szerint a bevezetést megelőző piackutatás egyértelműen kimutatta, hogy a fiatalok nyitottak a reklámok irányába. A megkérdezettek közül 76 százalék nyilatkozott úgy, hogy szeretne az Student SMS Gratishoz hasonló szolgáltatásokat igénybe venni. 30 százalék pedig kifejezetten igényli a kedvenc területeiről érkező reklámokat.

Ugyanakkor, mint arra Ira Brodsky, a Datacomm Research Company elnöke rámutatott, a hirdetők és az operátorok mindenképp óvatosan kell, hogy kezeljék a hirdetések kérdéskörét, nehogy negatív visszhangja legyen az egyes kampányoknak. Az elnök szerint egy mobil hirdetési etikett felállítására volna szükség a visszaélések elkerülése végett.

A mobiltelefonos reklámok azonban egy egyelőre alig felfedezett területet képeznek, sikerük azonban megjósolható. A szolgáltatókon keresztül ugyanis sokkal könnyebben elérhetik a hirdetők célcsoportjukat, ráadásul teljesen mindegy, hogy merre járnak, s a nap mely szakában küldenek sms-t.

A technológia sikerét mutatja, hogy tavaly az ABI piackutató cég felmérése alapján mobilmarketingre és hirdetésre való globális költés 2006 és 2011 között tizenháromszorosára emelkedik várhatóan.

Új zseniképző indul Magyarországon: álomszakma, luxusfizetés vár arra, aki elvégzi?

Nagyon szép gondolat, hogy teremtsük meg a biztonságot a jövő generációinak, ez egy olyan program, ami ehhez ténylegesen hozzá is tesz valamit.

Húsbavágó igazságról rántja le a leplet a magyar rendező: ilyen film is ritkán készül itthon

A független filmeknek mindig lesz létjogosultságuk, ahogy közönségük is - vallja Pető Szabolcs, filmrendező.

Ez lenne a magyarok új őrülete: hasznos hobbi törhet be a piacra

Most néhány kattintással bárki madárodú örökbefogadóvá válhat - ezzel bepillantást nyerve tollas barátaink magánéletébe.

Új őrület hódít a magyarok körében: teljesen rákattantak ezekre az italokra

A hazai kézműves sörök világa hatalmas fejlődésen ment keresztül az elmúlt évtizedben - a sörkedvelők legnagyobb örömére.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. december 5. hétfő
Vilma
49. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Mibe fektessünk 2023-ban?
Háború, energiaválság, infláció - Védelem a befektetéseinknek
Agrárszektor Konferencia 2022
Az év agráreseménye, 2 nap szakma Siófokon!
EZT OLVASTAD MÁR?