Határ közelében élő honfitársaink korábban benzinért és sörért jártak át Szlovákiába, néhány évvel ezelőtt egy tank benzinen ezer forintot takaríthattak meg, a sör a felébe került. Ma már azonban megfordult a bevásárlóturizmus iránya: a szlovákok utaznak inkább Magyarországra és Ausztriába - írja a Népszabadság.
Az osztrák határ mentén élők Parndorfba járnak át vásárolni, ahol négy szupermarket kínálata közül válogathatnak. Meg is teszik, hiszen a magyarokat elsősorban az akciós termékek vonzzák, az itteninél jobb árat csak ekkor lehet kapni. Az osztrák kereskedők elsősorban a tejtermékeket, a húskészítményeket, a gyümölcsöt, a sört, a kávét és a csokoládét árazzák le vevőcsalogató gyanánt. A ruhanemű ára megegyezik a hazaival, de nagyobb a választék, mondják azok, akik a határ túloldaláról öltözködnek. Az ünnepek közeledtével egyre többen mennek át játékokat vásárolni a bőséges kínálat és az alacsonyabb ár miatt. A legújabb Barbie-babák harminc százalékkal olcsóbbak Ausztriában, mint a hazai játékboltokban. Győrben egy éve nyílt meg a régió legnagyobb bevásárlóközpontja, amely alaposan felbolygatta a térség kereskedelmi életét. A cég egy reprezentatív felmérést készíttetett, amelynek eredménye szerint a hétvégi vásárlók közül minden ötödik Szlovákiából érkezik. Ők elsősorban elektronikai cikkeket és ruházati terméket vásárolnak Magyarországon.
A Népszabadság múlt hét szerdán mértefel az árakat a Győrtől 20 kilométerre lévő Nagymegyeren és a Mosonmagyaróvártól 25 kilométerre lévő Parndorf áruházaiban, illetve a Győr melletti hazai bevásárlóközpontban. Az átszámításnál a határ menti pénzváltók alkalmazott árait vették figyelembe: egy koronáért hét forint nyolcvan fillért, míg Hegyeshalomban - szerdán - 254 forintot kellett fizetni egy euróért.
A bevásárlókosárba az alapélelmiszerek mellé néhány különleges terméket is került: így benzin, egy doboz mindenütt kapható cigaretta és egy üveg égetett szeszes ital (az összehasonlíthatóság végett itt is nemzetközi márkát vettünk alapul). Magyarország ezen termékek miatt lett a legdrágább - bár a benzin itt a legolcsóbb, a szeszes ital olyan drága volt, hogy csak emiatt kerül az általunk választott "kosár" a legtöbbe nálunk. A Jim Beam dupla annyi nálunk, mint Ausztriában, de negyedével kevesebbet kérnek el érte a szlovákiai Nagymegyeren is, mint Győr mellett.
Tankolni és cigarettát vásárolni viszont nálunk érdemes. Egy liter 95-ös benzin 38,50 koronába, vagyis 300 forintba kerül Szlovákiában, és 1,30 euróba (330 forintba), Magyarországon - Győr mellett, szerdán - 289 forintért lehetett tankolni. A Marlboro nálunk 580 forint, Szlovákiában 80 korona (624 Ft), Ausztriában pedig 3,90 euró (990 Ft).
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Sörözni viszont Ausztriában éri meg: itt a német sör dobozáért 0,43 eurót (109 forintot) fizettek. Szlovákiában egy rekesz fácános vagy egy karton kecskés sörrel sem jár rosszul a magyar turista, üvegenként, illetve dobozonként 17 koronába, 132 forintba kerülnek - Magyarországon a kecskés dobozos sörért 149 forintot kellett fizetni. Ráadásul Szlovákiában a csapolt fácános korsójáért is csak ugyancsak 17 koronát kérnek az első falu, Medve kiskocsmájában.
Szlovákia azért bevásárlásra se rossz - egyedül a hús drágább, mint Magyarországon, igaz, ez egyedül annyival dobja meg az élelmiszerkosár árát, hogy így drágábban végez az ember, mint ha maradt volna otthon. Ausztriában viszont a magyarok is olcsóbban juthatnak a sertéshúshoz. Egyebekben az árak az osztrák központban általában magasabbak voltak, míg a magyar-szlovák összehasonlításban kiegyenlített a verseny: egyes termékek itt, mások ott olcsóbbak, így az igényektől függ az, kinek hol éri meg inkább élelmiszert bevásárolni.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében