11 °C Budapest

Öngyilkos szlogen a Tescótól: hol a határ?

Pénzcentrum
2007. május 14. 05:40

Vezet a Metro, lesben áll az Auchan A Tesco bejáratánál óriási transzparens hirdette, hogy a hipermarketek királya most még olcsóbban kínálja számos termékét. Gyakorlott próbavásárlóként nem dőlünk már be a "legkisebb is számít" szlogenre épülő olcsó-imázsnak, különösen akkor nem, amikor havi rendszerességű bevásárló körképünk több mint egy éve alatt soha nem fizettünk még ilyen elképesztően sokat a Tesco kasszájánál. A Pénzcentrum.hu árukosarát most átlagosan mintegy 9,7%-kal drágábban tudtuk beszerezni, mint egy évvel korábban, az előző havi szinthez képest azonban átlagosan valamelyest mérséklődtek az árak. A reklámok helyett lássuk, hova érdemes betérni, ha tényleg a legkisebb is számít!

A Pénzcentrum.hu rögtönzött árukosarát alapvetően négy termékkategória alkotja, melyek a következők: italok (rövidital, sör, pezsgő, ásványvíz), alapanyagok (cukor, liszt, étolaj), higiéniás termékek (fogkrém, tusfürdő, tisztítószer, mosópor), egyéb (kenyér, kávé, szalámi). Olvasóink javaslatára a kosarat májusban kibővítettük a mosóporral és a téliszalámi torzító hatásának csökkentésére már csak fél kilót vettünk belőle.

A kosár összeállítása természetesen szubjektív, így nem állíthatjuk, hogy minden egyéb esetben ugyanez a sorrend alakulna ki a vizsgált kiskereskedelmi egységek között, néhány alább kiemelt érték azonban mindenképp elgondolkodtató.

Az összehasonlításba a Tesco, Auchan, Cora hármas mellé bekerült a Plus és a Metro is, valamint a sorból valamelyest kilógó (nem diszkont és nem hipermarket) Kaiser's. Minden kiskereskedelmi egység esetében fővárosi próbavásárlást végeztünk, az alábbi árak ezek alapján adódnak.

Az üzletenkénti árváltozást bemutató grafikon továbbra is a Metro elsőségéről árulkodik, igaz hogy az aranyérmes versenyző meredek áremelése újra versenybe hozta az Auchant, a kosár egészére vetített különbség ugyanis minimálisra csökkent. Érdemes még egy pillantást vetni a Tesco értékeire, melyek szabad szemmel láthatóan is utolérték a nem éppen diszkont és nem is hipermarket kategóriába tartozó Kaiser's-t, ami azért joggal nevezhető kis túlzásnak az ár-fókuszú reklámhadjárat fényében... (Persze mindenki a piaci pozíciója fényében áraz...)


Az év/év alapú árváltozást szemlélve ismét a liszt és a kenyér, egymással összefüggő drágulását emelhetjük ki amellett, hogy mostanra nem maradt olyan termék a listán, melyért kevesebbet fizettünk volna a hétvégén, mint egy évvel korábban.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)


A következő oldalra kattintva részletesebben is láthatjuk, mi változott és mennyivel, illetve mit hol éri meg beszerezni.

Minden egy helyen: hova érdemes menni?

Az alábbi táblázatok magukért beszélnek, a konkrét árak mellett bemutatják a hó/hó alapú árváltozás mértékét százalékban, termékekre és üzletekre lebontva:

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem