A tavalyi év során megtorpant a hipermarketek előretörése, legalábbis a GfK Hungária Piackutató elemzéséből ez derül ki. A nagy alapterületű áruházak forgalma lényegében stagnált, míg a szupermarketek és diszkontok nyomulása folytatódott - írja a Napi Gazdaság.
A nagy alapterületű áruházak forgalma tehát 0,1 százalékkal emelkedett, míg a szupermarketek és diszkontok 15, illetve 13 százalékkal javítottak 2006-ban. Ami meglepő, hogy a szupermarketek szívtak el jelentős forgalmat a nagy alapterületű csatornától, pedig a hipermarketek elsősorban a diszkontok erősödésétől tartottak.
Igaz, sokat ugyan nem tévedtek, mivel a diszkontok is egyre fontosabb szerepet játszanak, de a forgalomelszívó hatásuk inkább a független, lánccá szerveződött boltokra gyakorol nagyobb hatást. A láncba szerveződött magyar élelmiszer-hálózatok tavaly 0,1 százalékkal kisebb forgalmat produkáltak.
Kozák Ákos, a GfK Hungária ügyvezető igazgatója szerint a magyar vásárlók számára továbbra is fontos szempont az ár, azonban a minőségből nem akarnak engedni. A prémium kategóriánál, valamint a gyengébb termékekért közepes áron, szignifikáns vevőréteg mutatkozik. Meglepő módon ezt a kutatásban részt vevő vásárlók megítélése szerint csak kevés kereskedelmi csatorna tudja felmutatni.
A vasárnap a kereskedelemben is pihenőnapnak számít, ekkor a teljes forgalomból mindössze 5 százalékkal részesedik a hét utolsó napja. A hipermarketeknél ugyanakkor ezen a napon jelentősebb aktivitás tapasztalható, ekkor bonyolítják le forgalmuk 9 százalékát.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
2006 során a kártyás fizetések súlya egy százalékkal emelkedett, részaránya azonban továbbra is kicsi a készpénzes fizetéshez képest. A tavalyi év során csökkent a gyalogos vásárlók részaránya, s az is megállapítható, hogy az autóval történő bevásárlások esetében nagyobb kosárérték mutatkozik, mivel a csomagtartóba általában több áru fér be.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








