14 °C Budapest

Ne hagyd magad becsapni - élj a jogaiddal!

Pénzcentrum
2007. február 9. 10:15

Az év eleji leértékelési láz, mikor a kereskedők kedvezményekkel szeretnék élénkíteni a keresletet, vagy éppen raktáron maradó készleteiktől igyekeznek megszabadulni, semmiképp nem járhat együtt a fogyasztói jogok csorbulásával - írja a Magyar Hírlap.

Az a tény önmagában, hogy valamit olcsóbban vettek meg, nem érinti a kereskedői helytállási kötelezettségét, vagyis az "akciós árukra nem fogadunk el reklamációt" felirat megtévesztő lehet. Az így vásárolt termékeknél ugyanazok a jogok - javítás, csere, árleszállítás, elállás) illetik meg a vásárlót, mint a teljes árú termékek esetében. Ez alól csak az az egy eset képezhet kivételt, ha az árleszállítás oka az áru hibája, s erről a kereskedő tájékoztatta is a vevőt.

Amennyiben azonban nincs minőségi kifogás, a kereskedőnek nem kötelező visszacserélnie az árut. Éppen ezért fontos már a vásárláskor tisztázni, hogy van-e cserelehetőség, sőt Krajcsik Szilvia, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület jogi tanácsadója szerint érdemes a blokkra is ráíratni a cserelehetőséget. Kivételt képez azonban az interneten, vagy prospektusból rendelt áruk esete, ugyanis ekkor, meghatározott esetekben, minden magyarázat nélkül 8 napon belül jogunk van visszaküldeni az árut.

Gyakran fordul elő az a panasz is, hogy utaztatják az ügyfelet. Vagyis mikor a meghibásodott elektronikai cikket visszaviszi a vevőhöz a kereskedő, ott a szervizhez irányítják. Pedig a minőségi kifogás ügyintézéséért egyértelműen a forgalmazó, az üzlet a felelős.

NAPTÁR
Tovább
2021. május 6. csütörtök
Ivett, Frida
18. hét
Május 6.
Jelszó világnap
EZT OLVASTAD MÁR?