Ha a jelenlegi formájába szavazza meg az Európai Parlament a Rome I. névre keresztelt az egységes üzleti környezet megteremtéséről szóló irányelvtervezetet, ellehetetlenül a határokon átnyúló elektronikus kereskedelem, illetve postai rendelés, s így Magyarország is lekerülhet a külföldi cégek célországainak listájáról - írja a Magyar Hírlap.
Az uniós irányelvtervezet szerint ugyanis, felülírva az 1980-as Római Szerződésben foglaltakat, a cégek ezentúl nem dönthetnének arról, hogy a saját vagy a fogadó állam jogszabályai szerint járjanak el, fogyasztóvédelmi kérdésekben mindenképpen a fogadó ország fogyasztóvédelmi jogszabályai szerint kellene eljárniuk.
Ez azonban egy brit vállalkozás számára azt jelenti, hogy áruja külföldön való értékesítéséhez meg kell teremtenie annak a feltételei, hogy mind a 27 tagállam jogrendszeréhez képes legyen alkalmazkodni. Ez olyan terheket ró a vállalkozásokra, amelyeket várhatóan azok nem fognak felvállalni, s így könnyen előfordulhat, hogy az egyelőre hazánkban nem kapható áruk beszerzéséhez külföldre kell majd utaznunk.
A tervezet azonban mind Nagy-Britanniában, mind Franciaországban felháborodást váltott ki a közélet szereplőiből, olyannyira, hogy a francia bírák egy része nyílt levélben követelte Jacques Chirac elnöktől, hogy akadályozza meg az "európai jog betüremkedését a francia jogrendszerbe".
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








