Már szinte közhelyként tartjuk számon, hogy pénzzel nem lehet sem boldogságot, sem szeretet vásárolni. Azonban mi a helyzet azzal a sztereotípiával, amely arról szól, hogy aki tehetősebb az bizony fukarabb is? Ezt vizsgálta egy új, amerikai magatartási tanulmány.
A kutatás egyértelműen kimutatta, hogy azok az emberek, akik jóval többet gondoltak a pénzre, vagy érintkeztek azzal, vagy a pénzhez kapcsolódó dolgokkal, kevésbé voltak segítőkészek, figyelmesek. Sőt mi több kevesebbszer folyamodtak segítségért, vagy voltak hajlandóak együttműködni valamely feladat megoldásában, mint azok, akiket nem "stimuláltak" pénzzel.
Ugyanakkor, hogy valami pozitív dolgot is kiemeljük, azok a tesztalanyok, akik összeköttetésben álltak a pénzzel valamilyen formában, sokkal önállóbbaknak bizonyultak, és tovább dolgoztak a kiadott feladaton, mielőtt segítséget kértek volna.
Kathleen Vohs, a UM Carlson School of Management marketing professzora, a tanulmány egyik szerzője kiemelte, hogy a pénz ugyan nem minden rossz dolog forrása, azonban okozhat közömbösséget. A professzor szerint ennek a kutatásnak a kimenetele egyaránt értelmezhetó jóként és rosszként. Attól függően, hogy mit akarunk a pénzzel kapcsolatban kiemelni, eltúlozhatjuk vagy háttérbe szoríthatjuk a pénz szerepét.
A kutatás eredményeképp például nem ajánlatos pénzjutalommal motiválni alkalmazottainkat olyan feladatok esetén, mikor kifejezetten együttműködésre, csoportmunkára van szükség. Ugyanakkor, ha épp arra van szükségünk, hogy önállóan oldjon meg az alkalmazott egy feladatot, akkor jó, ha pénzt ajánlunk fel cserébe.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








