Már szinte közhelyként tartjuk számon, hogy pénzzel nem lehet sem boldogságot, sem szeretet vásárolni. Azonban mi a helyzet azzal a sztereotípiával, amely arról szól, hogy aki tehetősebb az bizony fukarabb is? Ezt vizsgálta egy új, amerikai magatartási tanulmány.
A kutatás egyértelműen kimutatta, hogy azok az emberek, akik jóval többet gondoltak a pénzre, vagy érintkeztek azzal, vagy a pénzhez kapcsolódó dolgokkal, kevésbé voltak segítőkészek, figyelmesek. Sőt mi több kevesebbszer folyamodtak segítségért, vagy voltak hajlandóak együttműködni valamely feladat megoldásában, mint azok, akiket nem "stimuláltak" pénzzel.
Ugyanakkor, hogy valami pozitív dolgot is kiemeljük, azok a tesztalanyok, akik összeköttetésben álltak a pénzzel valamilyen formában, sokkal önállóbbaknak bizonyultak, és tovább dolgoztak a kiadott feladaton, mielőtt segítséget kértek volna.
Kathleen Vohs, a UM Carlson School of Management marketing professzora, a tanulmány egyik szerzője kiemelte, hogy a pénz ugyan nem minden rossz dolog forrása, azonban okozhat közömbösséget. A professzor szerint ennek a kutatásnak a kimenetele egyaránt értelmezhetó jóként és rosszként. Attól függően, hogy mit akarunk a pénzzel kapcsolatban kiemelni, eltúlozhatjuk vagy háttérbe szoríthatjuk a pénz szerepét.
A kutatás eredményeképp például nem ajánlatos pénzjutalommal motiválni alkalmazottainkat olyan feladatok esetén, mikor kifejezetten együttműködésre, csoportmunkára van szükség. Ugyanakkor, ha épp arra van szükségünk, hogy önállóan oldjon meg az alkalmazott egy feladatot, akkor jó, ha pénzt ajánlunk fel cserébe.
Drágulnak az ingatlanok, emelkednek a hitelkamatok: ez pedig szinte egyenes út a lakhatási válsághoz. Nálunk is működhet az, ahogy az USA-ban megoldották?
A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is, a Brancs formájában
Sokan alábecsülik, mennyire lényeges alaposan átgondolni, milyen vállalkozási és azzal együtt adózási formát válasszanak induló cégük számára.
Az emberek egyre tudatosabban vásárolnak, sokkal jobban szeretnek olyan termékeket, szolgáltatásokat megvásárolni, amiknek tudják a mögöttes tartalmát.
- Nagy újdonságot jelentett be az MNB
- Csák János "jövőminisztériumnak" nevezte leendő tárcáját
- Már lehet jegyet venni a budapesti vizes-vb-re
- Pintér Sándor meghallgatása: tartozott már a belügyi tárcához az oktatás és az egészségügy
- Jön a 800 forintos kenyér
- Mégsem lehet népszavazás a Fudan egyetemről – felülbírálta az Alkotmánybíróság a Kúriát
Sustainable World 2022
Portfolio Digital Transformation 2022
Külföldi piacra lépés 2022


