Már szinte közhelyként tartjuk számon, hogy pénzzel nem lehet sem boldogságot, sem szeretet vásárolni. Azonban mi a helyzet azzal a sztereotípiával, amely arról szól, hogy aki tehetősebb az bizony fukarabb is? Ezt vizsgálta egy új, amerikai magatartási tanulmány.
A kutatás egyértelműen kimutatta, hogy azok az emberek, akik jóval többet gondoltak a pénzre, vagy érintkeztek azzal, vagy a pénzhez kapcsolódó dolgokkal, kevésbé voltak segítőkészek, figyelmesek. Sőt mi több kevesebbszer folyamodtak segítségért, vagy voltak hajlandóak együttműködni valamely feladat megoldásában, mint azok, akiket nem "stimuláltak" pénzzel.
Ugyanakkor, hogy valami pozitív dolgot is kiemeljük, azok a tesztalanyok, akik összeköttetésben álltak a pénzzel valamilyen formában, sokkal önállóbbaknak bizonyultak, és tovább dolgoztak a kiadott feladaton, mielőtt segítséget kértek volna.
Kathleen Vohs, a UM Carlson School of Management marketing professzora, a tanulmány egyik szerzője kiemelte, hogy a pénz ugyan nem minden rossz dolog forrása, azonban okozhat közömbösséget. A professzor szerint ennek a kutatásnak a kimenetele egyaránt értelmezhetó jóként és rosszként. Attól függően, hogy mit akarunk a pénzzel kapcsolatban kiemelni, eltúlozhatjuk vagy háttérbe szoríthatjuk a pénz szerepét.
A kutatás eredményeképp például nem ajánlatos pénzjutalommal motiválni alkalmazottainkat olyan feladatok esetén, mikor kifejezetten együttműködésre, csoportmunkára van szükség. Ugyanakkor, ha épp arra van szükségünk, hogy önállóan oldjon meg az alkalmazott egy feladatot, akkor jó, ha pénzt ajánlunk fel cserébe.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Új gomb jön a Gmailben, sokat segít majd
- Van, ahol már pénzért lehet feljelenteni a tilosban parkolókat
- Ezen a sofőrön a szakértők is csak csodálkozni tudtak - videó
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre