Csaknem 25 ezer startkártyát adott ki az APEH tavaly október óta.. Az igazolvány a fiatal munkavállalókat segíti, jövedelmük után az első évben 15, a második évben 25 százalékos járulékot fizetnek.
A kártyát a múlt év októbere óta lehet kiváltani. Azóta 27 556 fiatal kérte kiadását, közülük 8663-an felsőfokú végzettségűek. Az elbírálást követően 24 900 kártyát adott ki az adóhatóság, 7714-et felsőfokú végzettségűeknek.
Mivel a kártya érvényességi ideje korlátozott, feltételezhető, hogy a fiatalok csak akkor váltják ki, ha konkrét, elfoglalható munkahelyet találnak. Azaz a csaknem 25 ezer kiadott kártya hasonló számú fiatal elhelyezkedését jelenti.
A fiatal munkavállalókat foglalkoztató munkáltatók a kártya érvényességi idejének első évében a bruttó munkabér szerinti 15, a második évében 25 százalékos járulékot fizetnek. Nem kell kifizetniük a fiatal munkavállaló után a tételes egészségügyi hozzájárulást, a 29 százalékos társadalombiztosítási, a 3 százalékos munkaadói járulékot.
A kedvezményt a minimálbér másfélszereséig, felsőfokú végzettségűeknél annak kétszereséig érvényesítheti a foglalkoztató. A kedvezmény egymást követően több munkáltatónál is igénybe vehető.
Az igazolványt az adóhatóság állítja ki. A kártyán az adóazonosító jel, a pályakezdő neve, személyes adatai, a kiállítás és az érvényesség ideje szerepel.
A kártya a kiváltásától számított két évig érvényes, figyelembe véve azt is, hogy a munkavállaló 25 évnél, felsőfokú végzettségű esetében 30 évnél fiatalabb legyen. A kedvezményt ugyanis csak ez a korosztály veheti igénybe.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Nagy Márton: önfenntartó társasággá kell válnia a Magyar Postának
- Egyre többen adják-veszik online használt dolgaikat, de vajon mit szól ehhez a NAV?
- Választások - az alkotmánybíróság korlátozta a horvát elnök lehetőségeit
- Bringás rendezvény és futóverseny - ismét borul Budapest közlekedése
- Az oroszok közvetítették Irán üzenetét Izraelnek
- Karsai Dániel: ha engedélyezett lenne az eutanázia, most akkor sem élnék vele