Botrányos viselkedése miatt kidobtak egy magyar milliárdost a Sziget fesztiválról. A bejáratnál posztoló rendőrökkel is kötekedett, akik előállítás közben eltörték a karját.
Senkinek nem újdonság, hogy érhetik kellemetlen, pénztárca-facsaró meglepetések a turistákat fővárosunkban, a Pénzcentrum által megkérdezett, neve elhallgatását kérő fiatalember azonban a "már-már" elfogadott trükkökhöz képest is szolgált meglepetésekkel, melyeket ezúton megosztunk Olvasóinkkal. A budapesti éjszakáról nyilatkozó személy a britek kalauzolásával foglalkozó cégnél dolgozik, ahol az a feladata, hogy megkímélje a turistákat az átvágásoktól, a jókedvű, italozó látogatók azonban nem mindig tartják be az alapszabályokat, ebből kerekednek az alábbi történetek is.
Az egyik aranyszabály, hogy taxit csak telefonon szabad rendelni, ekkor ugyanis regisztrálásra kerül a hívás, így utólag is lehet reklamálni egy esetleges túlszámlázás esetén. A gyakorlat ezzel szemben az, hogy a "vidámra italozott" britek az első útjukba kerülő taxit leintik, aminek aztán meg is van az eredménye. A mesélt történetek alapján persze a taxióra kiírja a sofőr által kért összeget (hiszen "meg van szerelve"), ekkor pedig a legtöbb turista már nem tud mit tenni, kifizeti a 3-4-szeres árat, majd másnap "mesélőnknek" panaszkodik. Akadt olyan hölgy, akit a Mammut bevásárlóközponttól a VII. kerületben lévő célpontjáig 9 ezer forint fejében vittek el, ez azonban korántsem egyedi eset...
Egy kis alkohol után a látogatóknak gyakran megjön a kedvük a night clubokhoz is és itt is az előbbiekben bemutatott elvet követik: a javasolt helyek helyett az első szórakozóhelyre betérnek. Általában azok a helyek szakosodtak a külföldiek lehúzására, ahol a lányok és a kerítők már az utcáról horgásszák a vendégeket, esetenként ingyen italt is ígérve nekik. A vége persze az lesz, hogy szinte mindenki iszik egyet a vendég számlájára, aki végül nagyokat pislogva, értetlenül nézi a horribilis összegű számlát. Akadt olyan, akiről egy óra alatt 150 ezer Ft-ot gomboltak le, amiért cserébe semmi emlékezeteset nem csinált. (Ezen az éjszakán a 8 fős csoport 400 ezer forintot hagyott ott a buli különböző állomásain...) Az ilyen helyeken az sem ritka, hogy a kidobóknak kell meggyőzni a látogatókat a számlák rendezéséről, ami az esetek többségében sikerül is nekik.
A tapasztalat persze az, hogy inkább a névtelenebb klubok húzzák le a külföldieket, a többiek tisztességesen is megélnek.
A hazánkba látogató britek a kocsmákra nem panaszkodnak, itt nem, vagy csak észrevehetetlenül kis összegekkel verik át őket.
Az igazán megdöbbentő viszont az, hogy az egyik, franchise rendszerben működő gyorsétterem-lánc meglehetősen elit helyen lévő egységében a folyamatok magas fokú szabályozásába úgy tűnik, hogy belefér a látogatók átverése is. A legtöbb turista nagy címletű bankjegyekkel indul neki a városnak, így többször is előfordult, hogy egy 2 ezer Ft-os számla kifizetésére átnyújtott 10 ezresből egy halom kétszázast és némi aprót kaptak vissza a gyorsétteremben, ahol így több ezer forinttal verték át őket. (Az igazsághoz persze hozzá tartozik, hogy sok turista már a pénz átadásakor mondja, hogy "köszönöm", amit azonban nem lehet úgy értelmezni, hogy "2-3 ezerrel kevesebbet kérek vissza"...)
És ha ez már egy ilyen világszerte jelen lévő, standard minőséget nyújtó cégnél is megeshet, mit várhatnak a látogatók egy "igazi magyar" vendéglőstől?
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Kötelező győzelemmel szerezhet hétvégén bajnoki címet a Ferencváros
- Ilyés Ferenc ezt tanácsolja a leendő olimpikon kézilabdázóknak
- Drámai képsorok a hajnali ferihegyi úti tragédiáról - videó
- A háború nem döntötte be az orosz turizmust
- Napelemes bejelentést tett a Budapesti Közművek
- A betétdíj farvizén trükkös áremelés közelít