Egy hazai kisvállalkozó keserű Facebook-posztban írta le, hogyan szorítja sarokba a globális import és a hazai piaci viszonyok.
Már több szépségipari vállalkozás egy-két hete kinyitott, a legtöbben azonban még most készülnek az újranyitásra, amit a következő hetekben szeretnének meglépni. Megoszlanak a vélemények ugyan ebben a kérdésben, hiszen voltak, akik az elmúlt hónapokban is fogadták a vendégeket, a szalonok 80-85 százaléka azonban a bezárás mellett döntött. Hajas László mesterfodrász, a Magyar Fodrász Kozmetikus Közhasznú Egyesület elnöke is tervezi, hogy néhány héten belül újra kinyitja szalonjait, de csak szigorú szabályok mellett.
- mondta a Világgazdaságnak Hajas László. Hozzátette, hogy egész napos nyitvatartásra várhatóan csak a veszélyhelyzet után térnek vissza. Nagyot csökkent a forgalom, a nyitva tartó szalonok a szokásos bevételeik 70-80 százalékát biztosan elvesztik, ehhez az is hozzájárul, hogy elmaradtak az esküvők, a ballagások, amelyek mindig erős időszakot jelentenek a szépségipari dolgozóknak.
Vidéken valamivel jobb a helyzet, a múlt heti lazítások után újranyitott üzletek egy nagyobb hullámról számoltak be, ez azonban mostanra lecsengett, a legtöbb vendég továbbra is otthon marad. A szépségiparban nagyjából 20 ezer vállalkozás tevékenykedik, amelyek 70 százaléka katás egyéni vállalkozás.
- mondta a Világgazdaságnak Dévényi Gabriella Natália, az Első Magyar Minősített Szépségipari Szakemberek Egyesületének elnöke.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








