Már most látszik a közelgő válság hatása a távmunka elterjedése és nagyvállalatok költségcsökkentő döntéseinek hatására.
A vállalati működési és üzletviteli költségek hónapról hónapra csak növekednek. Ez a jelenség már folyamatosnak és állandónak tekithető. A kiadások növekedésére a legnagyobb hatást az energia, a gáz, a fémek és más nyersanyagok árának emelkedése gyakorolja, mivel ezek a gyártási és szolgáltatási folyamatok alapját képezik. Az egyes költségkategóriák növekedése dominóként váltja ki más kategóriák növekedését, ha például nő a logisztikai szolgáltatások költsége, akkor az előbb-utóbb a teljes ellátási lánc, még a hulladékgazdálkodás költségeit is növelni fogja.
A folyamatos drágulást szinte már minden cég igyekszik valamilyen intézkedéssel, megszorítással kezelni, azonban általában ez a létszámleépítésnél és a marketingbüdzsé megnyirbálásánál nem jut tovább. Egy friss kutatás szerint a vállalatok tanultak a 2008-as válságból, mégsem tették meg a megfelelő lépéseket: a válaszadók 80%-a sajnálja, hogy anno nem készült fel időben a válságra. A sajnálat ellenére viszont most sem mondható felkészültnek a legtöbb vállalat: 81% szerint a következő 24 hónapban a költségoptimalizálás lesz a legkritikusabb, működést befolyásoló tényező.
Vass Anikó, az Expense Reduction Analysts magyarországi partnere elmondta:
A vállalatok pénzügyi prioritásai jelentősen megváltoztak az elmúlt időszakban. Költségek, költségek, költségek. Minden korábbi prioritást kezd beelőzni a költségelemzés, még a kevésbé árérzékeny cégek esetében is. Minden gazdasági elemzés az irányba mutat, hogy 2023 a stagnálás éve lesz – vagyis a gazdasági növekedés még mélyebbre fog esni, míg a termelői árindex tovább nő. Mindez tovább gerjeszti az inflációt. A költségek növekedése középtávon is erősen érezhető lesz életünkben. Nagyon sok iparágban a jelenlegi költségnövekedést még tovább tudják hárítani a cégek az ügyfelekre, de ez egy idő után már nem fog menni a fizetőképes kereslet hiánya miatt. A beruházások és fejlesztések visszafogása megkezdődött, a következő lépés a cégek beszállítói szerződéseinek felülvizsgálata lesz.
Vass Anikó szerint az előttünk álló években azok a vállalatok élhetnek túl és kerülhetnek az iparáguk élére, amelyek okosan bánnak a költségeikkel, miközben maximálják a hatékonyságot és a munkaerő-megtartást.
Óriási blama a Magyar Postánál: rengeteg magyar adatai szivárogtak ki, bárki szemezgethetett belőlük
Március 28-tól minden magyarországi webshop köteles lesz felajánlani ügyfeleinek a Magyar Postával történő kiszállítás lehetőségét.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében