5 °C Budapest
online vásárlás, webshop cimlapi

Webshop kisokos 2021 végére: jól készüljön föl mindenki, indul a gigaroham

2021. november 2. 13:01

Sok magyar kereskedőnek és kézműves terméket készítő kisvállalkozónak hozta meg a kedvét a saját webshop indításához, hogy 2020 negyedik negyedévében 39%-kal nőtt az online kereskedelem az előző évhez képest. Azonban a sikerességhez elengedhetetlen a tudatos kommunikáció, az időben megkezdett karácsonyi aktivitások és a közösségi média használata. Még most sincs elkésve, aki szeretné a karácsonyi szezont kihasználni.

A tavalyi adatok alapján november volt a csúcshónap Magyarországon, amikor az előző évhez képest 48%-kal nőtt a csomagküldő és internetes kereskedelem. „Azt tapasztaljuk, hogy sokan a statisztikákat látva lelkesen belevágnak a saját webshop elindításába, de a kommunikációra már nem szánnak elég energiát és időt, majd idejekorán feladják. Úgy hiszem még nem késő felkészülni a karácsonyi szezonra és aktív kommunikációt folytatni.” - mondta Samuel Huba, a Shoptet webáruházkészítő vezérigazgatója.

Készítsünk listát

Akik most kezdenek el aktívan kommunikálni fontos, hogy azt jól fókuszáltan, a vevőikre szabva tegyék, hiszen így tudják elérni a termékük, szolgáltatásuk iránt érdeklődőket. Érdemes egy listával indítani a webáruházban történő vásárlás előnyeiről, amelyeket kiemelve biztos célt ér. Például azt, hogy a nem megfelelő ajándékot meddig veszik vissza, a személyes átvétel december 24-ig lehetséges, az ár magában foglalja az ajándékcsomagolást is, és hasonlókat.

PPC hirdetések

A karácsonyi időszakban a webshopra terelésre kell fókuszálni, hogy minél többen kattintsanak az oldalra. Ezért érdemes mind a Google, mind a közösségi média felületeken olyan karácsonyi témájú hirdetéseket indítani, ami kifejezetten a webshopra irányítja a felhasználókat. A brandépítést az év többi időszakában érdemes erősíteni.

Eredeti tartalmak

A közösségi oldalakat érdemes karácsonyi köntösbe bújtatni és előre beidőzíteni a tartalmakat, hogy ne spontán, hanem tudatos és eredeti tartalommal keltsük fel a figyelmet. A hirdetéseknél pedig ajánlott nagyobb költségvetéssel számolni, mint más időszakban.

Válságkommunikációra fel

Sajnos hiba mindig becsúszhat, amit nem közvetlenül e-mailben, hanem nyíltan a közösségi csatornán jeleznek a vevők. Ezért érdemes előre átgondolni, hogy mik lehetnek a kritikus pontok és mind válaszban, mind megoldásban felkészülni a lehetséges nehézségekre.

Ahhoz azonban, hogy huzamosabb ideig fenntartható és sikeres legyen egy online webáruház, hosszú távon kell tervezni. Érdemessokat tesztelni, megnézni, hogy mi működik és mi nem, és nem egyetlen időszakra bízni a szerencsénket, hanem tudatosan felépíteni a webshop-ot.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Ez lenne a magyarok új őrülete: hasznos hobbi törhet be a piacra

Most néhány kattintással bárki madárodú örökbefogadóvá válhat - ezzel bepillantást nyerve tollas barátaink magánéletébe.

Új őrület hódít a magyarok körében: teljesen rákattantak ezekre az italokra

A hazai kézműves sörök világa hatalmas fejlődésen ment keresztül az elmúlt évtizedben - a sörkedvelők legnagyobb örömére.

Magyarok milliói vágják maguk alatt a fát: csúnyán ráfizethet, aki így fűt 2022 telén

A téli időszakban, fűtésszezonkor az ország légszennyezettségének mintegy 83-85 százalékáért felelős a lakossági fűtés.

Megszólalt a magyar befektetési guru: a profit ne a cél, hanem az eszköz legyen

A panelbeszélgetésen megvitatták, hogy mi számít a befektetőnek, mi a fejlődés alapja, illetve hogy mi az alapja a hazai vállalkozásoknak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. november 27. vasárnap
Virgil
47. hét
November 27.
Advent (1.)
November 27.
Nemzetközi Aura nap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Agrárszektor Konferencia 2022
Az év agráreseménye, 2 nap szakma Siófokon!
Private Investor Day 2022/2.
Vegyen részt INGYENESEN a PID2022 kóddal!
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2022. november 27. 16:06