Rendkívüli méretű OTP-részvényvásárlás mozgatta meg pénteken a Budapesti Értéktőzsdét: egyetlen ügyletben több mint 750 ezer darab bankpapír cserélt gazdát közel 27 milliárd forint értékben.
A Mol-csoport 708,9 milliárd forint (2,44 milliárd dollár) tisztított, kamat-, adófizetés és amortizáció előtti eredményt (EBITDA) ért el tavaly az előző évi 728,2 milliárd forint (2,69 milliárd dollár) után, az eredmény meghaladta az év közben megemelt célkitűzést - tette közzé az olajtársaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján pénteken.
A Mol a tavalyi első három negyedév eredménye alapján emelte az éves EBITDA-célkitűzést 2,3 milliárdról 2,4 milliárd dollárra - írja a hvg.hu. A tavalyi negyedik negyedéves "tiszta" EBITDA 179,6 milliárd forintot (598 millió dollárt) tett ki, ami mintegy 13 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához képest, ugyanakkor meghaladta a 160,5 milliárd forintos piaci konszenzust.
A közlemény idézi Hernádi Zsolt elnök-vezérigazgatót, aki azt mondta: erős eredményt ért el a Mol-csoport 2019-ben.
Jelezte, hogy a társaság a növekvő globális bizonytalanság ellenére optimistán tekint a 2020-as évre. Várakozásaik szerint az EBITDA 2,5 milliárd dollárra nő, középtávon 60 dolláros hordónkénti Brent kőolajárral számolva és még konzervatívabb petrolkémiai környezetet feltételezve.
- hangsúlyozta az elnök-vezérigazgató. Hernádi Zsolt kiemelte, hogy tavaly szerződést kötöttek Azerbajdzsánban egy jelentős kutatás-termelési (upstream) részesedés vásárlásáról, a poliol projektnél elérték az 50 százalékos készültséget, a fogyasztói szolgáltatások üzletág pedig ismét rekordot döntött.
A kutatás-termelés üzletágban a szénhidrogén-termelés nőtt a tavalyi negyedik negyedévben. A teljes évre nézve változatlan maradt, átlagosan napi 111 ezer hordó olajegyenértéket ért el, kissé meghaladva a kitűzött 110 ezer hordós szintet. Ez azonban az alacsonyabb olaj- és földgázárak miatt mintegy 1,05 milliárd dollár EBITDA-t eredményezett, 17 százalékkal kevesebbet, mint 2018-ban. A feldolgozás és kereskedelem üzletág (downstream) 2019-es tiszta EBITDA-ja 13 százalékkal 866 millió dollárra csökkent, ami a Mol szerint jól tükrözi a gyengébb makrokörnyezetet. A negyedik negyedévben a tiszta EBITDA 191 millió dollárra mérséklődött, ez 21 százalékkal alacsonyabb, mint az előző év hasonló időszakában.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A finomítói és a petrolkémiai árrések egyaránt csökkentek az év végén, de a finomítói árrések 2020 január-februárban újra javultak. A tájékoztatás szerint az üzemanyag iránti kereslet továbbra is erős maradt a régióban, 3,4 százalékkal nőtt, ami segítette a feldolgozás és kereskedelem üzletágat. A fogyasztói szolgáltatások szegmens ismét erős évet zárt, az eredmény két számjegyű növekedésével 471,4 millió dollár EBITDA-t ért el. Folytatódott a töltőállomás-hálózat átalakítása, év végére a Fresh Cornerek száma 877-re emelkedett az egy évvel korábbi 687-ről.
A gázszállítási üzletág tavalyi éves eredménye alig változott az előző évihez viszonyítva, 2019 utolsó negyedévében azonban 48 százalékkal magasabb volt az EBITDA az előző év azonos időszakához képest, mert jelentősen nőtt a kapacitásigény az orosz-ukrán tranzitszerződés körüli bizonytalanság miatt.
A Mol részvényeivel a BÉT prémium kategóriájában kereskednek, a papír csütörtöki záróára 2656 forint volt, éves minimuma 2550, éves maximuma 3450 forint.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








