Miközben a vendéglátásban elmarad az év végi fellendülés, a prémium élelmiszerek és ajándékmegoldások iránt soha nem látott kereslet alakult ki.
LED világítás, hővisszanyeréses szellőzés, korszerű hűtés-fűtés, ingyenes elektromos-autó töltés a vásárlás ideje alatt. A Lidl Hungária körúti áruháza többek között ezeknek köszönhetően zsebelte be a "Legkörnyezetbarátabb üzlet" címet az idei Év Boltja versenyen, de nem ez az egyetlen díj, amit az élelmiszerlánc haza vihetett.
A Lidl Magyarország két címet is begyűjtött az idei Év Boltja versenyen, melyet az Élelmiszer szaklap idén harmadik alkalommal rendezett meg. A zsűri a cég fenntartható és innovatív kezdeményezéseit, valamint termékkínálatának folyamatos frissességét díjazta.
A vállalat már tavaly is nyomatékosan letette a voksát a zöldenergia mellett, amikor két fővárosi áruházánál is villámtöltőket telepített. A maximális 50 kW-os teljesítményt is elérő töltők használata legfeljebb 1 óráig ingyenes a hálózatról tölthető elektromos autóval érkező vásárlóknak. Ez alatt olyan érdemi mennyiséget tudnak vételezni, ami miatt elképzelhető, hogy valaki csak azért menjen vásárolni a Lidlbe, mert egyúttal feltölti autóját.

Az egyik ilyen töltő a Hungária körúti üzletnél található, ahol azonban a zöldtechnológiákkal nem álltak meg a parkolóban. Az áruházlánc működésében a fenntartható fejlődés és a természeti környezet védelme kiemelt jelentőséggel bír. A fűtéshez szükséges energiát a hulladékhő visszaforgatásával, egy hőszívattyúval biztosítják. Az így nyert hőmennyiséget télen fűtésre hasznosítják, nyáron pedig azt elvezetve csökkentik a hűtési igényt. Az 1200 négyzetméteres áruház, de még a külsö homlokzat és a parkoló világítótestjeit is LED-ekre cserélték, amivel közel 40 százalékkal csökkentették a fogyasztást.
A Lidl energiatakarékossági törekvéseit az E.ON Energy Globe versenyén is elismerték, így a cég képviselheti Magyarországot az Energy Globe Award nemzetközi döntőjében. A vállalat hosszabb távon, a Hungária körúti áruházban szerzett tapasztalatokat az egész magyarországi bolthálózatra kiterjesztené.
Friss áruban is taroltak
A Lidl Magyarország Margó Tivadar utcai áruházát is kitüntették, ez a "Friss áru" különdíjat nyerte el, mellyel az üzlet friss áru termékkínálatának (pékáru, húsáru, zöldség-gyümölcs és tejtermékek) gazdagságát, kihelyezésének átláthatóságát ismerték el. A cég a "Lidl a magyar beszállítókért" programján keresztül közel 350 magyar vállalkozás bevonásával biztosítja az áruházakban elérhető, kiváló minőségű termékszortiment állandó frissességét.
A vásárlók
- 40 féle helyben sütött pékáru,
- közel 300 féle zöldség és gyümölcs
- 40 féle friss húsáru közül
válogathatnak, amelyeket a dolgozók napi szinten többször is ellenőriznek.
- mondta el Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország PR vezetője a díjátadón.
(x)
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








