7 °C Budapest

Jutalom, prémium, ajándék: mikor jár a dolgozóknak?

MTI
2015. november 25. 18:02

A vállalatvezetők egyértelmű többsége, 84,5 százaléka szerint fontos, hogy a béren kívüli rendszeres juttatások mellett jutalmakkal, prémiumokkal, ajándékokkal motiválja a dolgozókat, ugyanakkor a vállalatok közel fele még mindig csak eseti jelleggel teszi mindezt - egyebek között ez derül ki a Sodexo Pass Hungária Kft. legfrissebb, MTI-hez szerdán eljuttatott felméréséből.

A 418 kis- és középvállalkozás, és nagyvállalat döntéshozói körében végzett online kutatás rámutatott: a munkavállalók valamilyen formában történő jutalmazása mára már beépült a hazai vállalatok üzleti gyakorlatába, ugyanakkor a jutalmazások tudatos rendszerbe foglalása terén még van hová fejlődniük a cégeknek.

A felmérés szerint előremutató, hogy a megkérdezett vállalatok fele már egy átfogó jutalmazási-elismerési stratégiát dolgozott ki a dolgozók hatékony motiválására. A kutatás szerint azok a cégek, akik nem adnak eseti juttatásokat, leginkább a hiányzó anyagi fedezetre hivatkoznak (38 százalék), illetve azt gondolják, hogy inkább az állandó juttatások fejlesztése növeli a munkatársak elkötelezettségét (27 százalék).

Az év végi időszakot kiemelten kezelik a cégek: a megkérdezettek háromnegyede tartotta különösen fontosnak, hogy a kollégák munkáját megköszönje az ünnepek közeledtével.

Arra a kérdésre, hogy milyen alkalmakkor jutalmazzák munkavállalóikat, a karácsonyi jutalmat jelölték meg a legtöbben: a válaszadók 77 százaléka ilyenkor osztja ki a céges elismeréseket. Emellett jellemző jutalmazási alkalom még az üzleti-pénzügyi évhez kötött céges teljesítmény bónusz a válaszadók 32 százaléka szerint, valamint az olyan jeles alkalmak megünneplése, mint egy gyermek születése, a születésnap vagy akár a nőnap, 18,5 százalék szerint.

NEKED AJÁNLJUK
Óriási dobásra készül 2023-ban a magyar Kickstarter: ez lehet a válság ellenszere?

Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.

Újabb két közösségi kampány lett sikeres: mutatjuk, hogy melyik (x)

Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.

Jövőre ezeket az ötleteket lesz érdemes figyelni!

Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!

Zubreczki Dávid: teljesen abszurd, hogy erről végleg lemondtak a budapestiek

A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2023. január 31. kedd
Marcella
5. hét
KONFERENCIA
Tovább
Digital Transformation 2023
Innovatív technologiák a hatékonyságnövelésért!
Sustainable Tech 2023
Innováció ma, zöld gazdaság holnap!
Biztosítás 2023
A tavasz meghatározó pénzügyi konferenciája március 8-án!
EZT OLVASTAD MÁR?