Meglepő dologra lett figyelmes egy vásárló a Lidl tejtermékeinél. Ezért is nagyon fontos megnézni az élelmiszerek címkéin az apróbetűket is.
2013 januárjában "csupán" 19 249 általános élelmiszerüzlet működött Magyarországon. Ez viszont 2 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Nemzetközi összehasonlításban azonban még mindig elaprózott a hazai bolthálózat: amíg Magyarországon tízezer lakosra tizenkilenc üzlet jut, addig Szlovákiában tizenhét, Csehországban tizenöt, Ausztriában pedig hét.
A Nielsen piackutató cég adatai szerint a hagyományos, főleg lakóhelyek közelében működő 200 négyzetméteres és kisebb üzletek számaránya az élelmiszer-kiskereskedelmi hálózatban 89 százalék az idén, nem változott a tavalyi és a tavalyelőttihez képest. Az 50 négyzetméteres és kisebb boltok száma 3 százalékkal, 10 785-re csökkent, viszont az 51-200 négyzetméter közötti egységek száma 2 százalékkal, 6 421-re nőtt tavaly óta.
A modern bolttípusok közül a hipermarketek száma eggyel bővült, 168-ra, a szupermarketek száma a tavalyi 574-ről 518-ra csökkent, a diszkontok száma pedig 488-ról 506-ra emelkedett. A bolthálózat alakulásában közrejátszik, hogy a "plázastop" megállította a nagy eladóterű üzletek terjeszkedését, másrészt tavaly néhány Match szupermarketet és Profi diszkontot bezártak, míg zömük fokozatosan került más láncok tulajdonába.

A felmérés szerint viszont nemzetközi összehasonlításban, még a csökkenés ellenére is viszonylag elaprózott még a magyarországi élelmiszer-kiskereskedelem. Amíg ugyanis nálunk 10 ezer lakosra tizenkilenc üzlet jut, addig például Szlovákiában tizenhét, Csehországban tizenöt, Ausztriában pedig még kevesebb, hét üzlet. Viszont az élelmiszerboltok koncentráltsága szempontjából hazánkban a régiók közötti különbségek valamelyest csökkentek. Legkoncentráltabb a bolthálózat a Budapestet és Pest megyét magában foglaló Centrumban. A másik véglet: legnagyobb mértékben elaprózott az élelmiszer-kiskereskedelem az északkeleti megyékben.

A zárkózott kamaszok ventilációjában segíthet egy, a mentális jóllétet támogató új hazai mobilapp, a Healmindset, amelyben a felhasználók chaten, anonim módon kaphatna támogatást.
Bár a 20 ezer magyar méhész 1,2 millió méhcsaládja évente 25 ezer tonna mézet termel, Magyarországon az egy főre jutó mézfogyasztás mindössze 1 kg/év.
Újabb gasztronómiai témájú sikersztori a Brancsnál: közösségi előfinanszírozásból nyithatja meg főzelékbárját az ötletgazda Szatmári Ferenc, azaz Főzelékes Feri.
Október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar, azaz az ADHD rendellenesség tudatosításának hónapja, amiben Magyarországon az iskoláskorú gyerekek 8-10 százaléka érintett.
-
A Black Friday után itt a Green Friday: mutatjuk, milyen akciók várnak
A túlfogyasztásra hívja fel a figyelmet a Mastercard kampánya.
-
Karácsonyi készülődés a PENNY-vel (x)
Szívhez szóló videóval is köszönti a vásárlókat az üzletlánc
- Vlagyimir Putyin szerint egész Ukrajnának nincs jövője
- A Volán-sztrájk hétfői napja fog nagyot szólni a szakszervezet szerint
- Csatornába zuhant egy magyar rendszámú autó Hollandiában - videó
- Magyar találmány: építőanyag készül vörösiszapból
- Liz Cheney a republikánusokat megosztó elnökjelölt kíván lenni
- A fürdőszobában végzett a szén-monoxid egy emberrel
Agrárszektor Konferencia 2023
Sustainable World 2023
Mi lesz veled magyar élelmiszer?


