7 °C Budapest

Kis- és középvállalkozásokat céloz meg a SLIC-kampány

2010. február 17. 08:32

Az Európai Unió Munkafelügyeleti Vezetők Bizottsága (Senior Labour Inspectors Committee, SLIC), az Európai Bizottság támogatásával ellenőrzési és tájékoztató kampányt szervez, amelynek célja a munkahelyen használt veszélyes anyagokkal kapcsolatos munkakörülmények javítása. A kampányban az Országos Munkavédelmi és Munkaügyi Főfelügyelőség is részt vesz.

A kampány alapja az az elgondolás, hogy a munkahelyi egészség és biztonság alapvetően fontos helyet foglal el az EU politikájában, mivel biztosítja a védelem minimális szintjét a munkavállalók számára, ugyanakkor hozzájárul a szabad és tisztességes versenyhez a belső piacon. A SLIC e kezdeményezése révén igyekszik elősegíteni a 2007-2012 évekre meghatározott közösségi munkavédelmi stratégiában kitűzött célok megvalósítását.

Az idén januártól jövő márciusig tartó EB támogatását élvező kampány, a következő ágazatokra terjed ki: fafeldolgozás és bútorgyártás, járműkarbantartás, tisztítás (beleértve a száraz vegytisztítást és az ipari tisztítást), sütőüzemek. A kampány célközönsége a munkáltatók, munkavállalók és a munkavállalók képviselői mikro-, kis- és középméretű vállalkozásokban, elsősorban a max. 50 főt foglalkoztató cégeknél.

A kampány egy tájékoztató szakasszal kezdődik, amelynek tárgya a munkahelyen használt veszélyes anyagokkal kapcsolatos kockázatok. Ebbe be kell vonni a szociális partnereket, a médiumokat, a kampány kedvezményezetteit és minden olyan szakembert, aki bármely módon érintett a szóban forgó területen.

Munkahelyi ellenőrzésekre a terv szerint a második szakaszban kerül sor, mégpedig kettős céllal: ösztönözni a munkakörülmények javítására, és figyelemmel kísérni a munkahelyi megelőzés előírásainak alkalmazását, követve ezzel a 89/391/EGK irányelv szellemét.

Az említett projekt megvalósítására egész Európában, az alábbi feladatokat és termékeket határozták meg:

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

- ellenőrzési kampány közös útmutatók felhasználásával, amelyek meghatározzák a munkahelyeken használt vegyi anyagokhoz kapcsolódó kockázatok megelőzési stratégiáját,
- a munkavédelmi felügyelők képzése nemzeti szinten, de európai szinten közös oktatási anyagok és módszerek alapján,
- kiadványok (brosúrák és plakátok) a megcélzott ágazatoknak,
- tájékoztató kampány az Internet alkalmazásával, külön honlappal, valamint a média bevonásával,
- kampányértékelés, beleértve egy záró rendezvényt,
- nemzeti kezdeményezések beépítése a projektbe, különös tekintettel a szociális partnerek részvételére.

A kiadványok az unió mind a 22 hivatalos nyelvén készülnek, a szórólap utolsó oldalán az egyes tagállamok beírhatják saját nemzeti adataikat. A kampányban résztvevő OMMF mindkét szakaszban (ellenőrzés és tájékoztatás) részt vesz, a kiválasztott ágazat a fafeldolgozás és bútorgyártás.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 24. szerda
György
17. hét
Április 24.
A rendőrség napja
Április 24.
Zajvédelmi világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem