23 °C Budapest

A Facebooktól nyereségesebbek a vállalkozások? A nagyok szerint igen

2009. július 21. 11:02

Egy minap megjelent tanulmány szerint azok a cégek, amelyek az internetes közösségi oldalakon, fórumokon, blogokon aktívan jelen vannak, a vásárlók körében ismertebbé válnak, ami forgalmukra is kedvező hatást gyakorol. Vállalkozol? Irány a Facebook!

Charlene Li, az Altimeter Group elemzője kutatásában azt vizsgálta, hogy azok a cégek, amelyek az online közösségi oldalakon jelen vannak, és aktívak, sikeresebbek-e, mint az internettel csak köszönőviszonyban lévők.

A kutatás során a világ 100 legnagyobb vállalatát pontozta aszerint, hogy hány közösségi oldalon, fórumon, blogon vesz részt, és ott milyen intenzitással. Ezek alapján a legtöbb pontot a Starbucks kapta, közveltenül mögötte a Dell végzett, harmadik helyen pedig az eBay.

A cégeket négy kategóirába sorolta social média használati szokásaik alapján, hogy pontosan hányat, és milyen célokra használnak ki az adott lehetőségeik közül, beépítik-e azokat üzleti és marketing stratégiájukba, vagy még csak most ismerkednek ezzel a lehetőséggel.

A kutatás során az is kiderült, hogy viszonylag erős a korreláció a cégek forgalomnövekedése és online jelenléte között: a social médiát legintenzívebben használó cégek átlagosan 18 százalékkal tudták növelni árbevételüket egy év alatt, míg azok, akik a legkevésbé jártasak világháló adta lehetőségekben, hét százalékos csökkenést szenvedtek el.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Li azonban arra is felhívja a figyelmet, hogy a tanulmány megállapításai nem jelentik azt, hogy a Facebookon, Twitteren, MySpacen történő megjelenés azonnali árbevétel növekedést eredményeznek majd, azonban a fogyasztókkal való közvetlen kapcsolatápolás mindenképp hasznára lehet a cégnek.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. május 22. csütörtök
Júlia, Rita
21. hét
EZT OLVASTAD MÁR?